خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه اهواز

پیشگویی مقام معظم رهبری درباره برجام تحقق پیدا کرد

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: دولت باید دلار را ازمعاملات تجاری حذف و پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای طرف قرار داد برقرار شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۱۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

آیت الله محسن حیدری امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، اظهار داشت:  ماه مبارک رمضان ماهی است که همه به سفره ضیافت الهی و مائده تقوا دعوت شده‌اند.

وی افزود: یکی از ویژگیهایی این ماه روزه گرفتن است که این ویژگی، امتیازی است که خداوند به امت اسلام داده  زیرا فقط انبیا در این ماه مبارک روزه می‌گرفتند و خداوند نیز تنها روزه گرفتن در این ماه را واجب کرده است.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: یکی دیگر از ویژگی های این ماه مبارک موضوع نزول قرآن کریم است بنابراین این ماه رابطه تنگاتنگی با کتاب آسمانی قرآن دارد.

وی تصریح‌کرد: انس با قرآن در این ماه به صورت ویژه توصیه شده و در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که اگر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه را تلاوت کند ثوابش به اندازه ختم کل قرآن در ماه‌های دیگر است.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه امام محمدباقر (ع) نیز درباره ماه مبارک رمضان فرمودند که هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، گفت: امیدواریم در این ماه مبارک با انس قرآن ثواب بیشتری از این ماه پربرکت جمع کنیم.

وی عنوان کرد: دیروز مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که قاریان قرآن داشتند فرمودند علت همه عقب نشینی‌ها، پسترفتها، مشکلات  و بحران‌هایی که امت اسلامی دارد، دوری از قرآن است بنابراین در کنار تلاوت باید این هدیه آسمانی را مورد تدبیر نیز قرار داد.

خطیب نماز جمعه اهواز افزود: متاسفانه برخی از مسلمانان درحد تلاوت به قرآن توجه دارند اما تدبر در قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آن است زیرا کسی هدایت می‌شود که به قرآن عمل کند.

هیچ اعتمادی به آمریکا نمیتوان پیدا کرد

وی در ادامه خطبه‌ها به موضوع برجام پرداخت و گفت: پیشگویی مقام معظم رهبری درباره برجام تحقق پیدا کرد و برای همه آشکار شد که هیچ اعتمادی به آمریکا نمیتوان پیدا کرد زیرا این کشور خوی استعماری و استکباری دارد.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: یکی از ویژگی های خوی استکباری بدعهدی و پایبند نبودن به قرادادهای بین المللی است و کسی که خوی استکباری را بشناسد این قبیل افراد را می شناسد، مقام معظم رهبری نیز ماهیت این افراد را می‌شناخت و پیشاپیش به دولت‌ها حتی به دولت دهم نیز گفت می‌خواهید مذاکره کنید بروید و مذاکره کنید اما بدانید که نتیجه‌ای در بر ندارد.

وی تصریح‌کرد: به دولت یازدهم و دوازدهم نیز اجازه مذاکره داده شد و این امر تحقق یافت البته مذاکرات سیر طولانی داشت و 12 سال طول کشید اما از سال 92  با عنوان برجام معرفی شد که دولت  برای آن خیلی تعریف کرد و طرفداران برجام را افرادی فکور جلوه داد و در مقابل منتقدان را مورد قهر غضب قرار گرفتند اما بعد از این چند سال ترامپ سریعا خارج شد و گفت هیچ تعهدی را قبول ندارد.

80 درصد از تعهدات برجام مربوط به آمریکا و 20 درصد مربوط به کشورهای اروپایی است

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: 80 درصد از تعهدات برجام مربوط به آمریکا و 20 درصد مربوط به کشورهای اروپایی است و کشورهای اروپایی اعلام کردند که ما خارج نمی‌شویم و دولت نیز به کشورهای اروپایی امید بسته است که مقام معظم رهبری نیز فرمودند به اروپایی‍ها  نمی‌توان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه بعید است که اروپا برای خارج نشدن از برجام تضمین بدهد، افزود: در همین هفته  گذشته رئیس اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که ما نمی‌توانیم تضمین دهیم بنابراین تنها راهی که برای دولت ایران مانده  این است که مسئولان  آستین‌ها را بالا بزند و بدون اعتماد به آمریکا و اروپا همان نسخه اقتصاد مقاومتی را دنبال کند.

آیت‌الله حیدری  با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران تنها با عمل کردن به نسخه اقتصاد مقاومتی ادامه خواهد داشت، گفت: دولت باید دلار را ازمعاملات تجاری حذف و پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای طرف قرا داد،برقرار شود.

دولت باید دلار را ازمعاملات تجاری حذف کند

وی گفت: کارشناسان معتقد هستند که اگر بتوانیم با 16 کشور روابط اقتصادی پولی دو جانبه داشته باشیم اصلا نیازی به دلار و روابطط تجاری با آمریکا و اروپا نخواهیم داشت و روی پای خودمان می‌ایستیم.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح‌کرد: روسیه و ترکیه  و بانک مرکزی ایران برای این اقدام اعلام آمادگی کردند اما در عمل آنطور که کارشناسان گفتند هیچ گام عملی برداشته نشده است، چرا بانک مرکزی با شناخت و دانستن مشکل وراه‌حل هسچ گام عملی در یان زمینه بر نمی‌دارد.

وی گفت: از رئیس جمهوری و دولت خواستاریم که فشار به بانک مرکزی وارد کنند تا ایده مقام معظم رهبری تحقق عملی پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار