حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشره به مسئله خروج آمریکا از برجام گفت: 12 سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند که نسبت به برجام خوش بین نیستند و اکنون نیز به اروپایی ها خوش بین نیستند.همه مسئولین نظام باید با اتحاد و همدلی راه مقابله با آمریکا را در پیش بگیرند.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۰۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن تبریک فرا رسیدن ماه بهارقرآن با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی،پیرامون مرگ و دنیای پس از آن مطالبی را بیان نمود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مرگ هراس دارند و آن را ناپسند می دانند،گفت: اگر به سیره ائمه اطهار(ع) نگاه کنیم،متوجه می شویم که آنان مرگ را به گونه ای دیگر و زیبا برای ما تعبیر نموده اند.

سلیمانی با بیان آیات و روایاتی از پیامبر اکرم(ص) درباره مرگ،افزود: رسول خدا (ص) مرگ را اخرین منزل بیان می کنند که انسان به طرف آخرت سراریز می شود.

امام جمعه بافق مرگ را همانند خواب و بیدار شدن پس از آن دانست یا انتقال از خانه ای به خانه دیگر و معبری برای سراریزی به دنیای اخرت بیان کرد.رسول خدا(ص) می فرمایند: (( خواب مثل مردن است.)) و حضرت علی(ع) زندگی پس از مرگ را حیات دوباره می دانند.

وی با بیان اینکه دنیا تنها منزلگاهی گذرا است که انسان زمانی دیر یا زود آن را ترک خواهد کرد،خاطر نشان کرد:امیرالمومنین(ع) می فرماید:(( ای بشر آمده اید تا در این دنیا زندگی کنید و وقتی مردید به آخرت منقل می شوید.)) ترس از مرگ بخاطر اعمال انسان در دنیا است و هر آنکه اندوخته اش بیشتر باشد از مرگ نخواهد ترسید.

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه بØ § بیان برکات ماه رمضان و تلاش برای بهره مندی هر چه بیشتر از آن،تاکید کرد: انس با قرآن کریم و طلب آمرزش از پروردگار،کمک به مستمندان،انجام صله رحم از جمله مواردی است که باید در این ماه بیشتر به آن توجه کرد.

وی با بیان کلام معصومین (ع) پیرامون ارتباط با قرآن گفت: امام باقر(ع) می فرماید:((هرچیزی بهاری دارد و بهار رمضان قرآن است.)) کسی که در ماه رمضان یک آیه را بخواند ثواب ختم کامل قرآن را بدست خواهد آورد.

سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جریانات سیاسی کشور و مسئله خروج امریکا از برجام و جلسات پیرامون آن گفت: رئیس جمهور امریکا 4 خواسته ایران را شامل بررسی مناطق و مراکز نظامی،توقف مراکز هسته ای ایران،جلوگیری از استفاده موشک ها با برد بالا و عدم دخالت د ر مسائل ایران را بیان نمود.

وی افزود: 12 سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند که نسبت به برجام خوش بین نیستند و اکنون نیز به اروپایی ها خوش بین نیستند و نباید امیدی به آنان داشت.همه مسئولین نظام باید با اتحاد و همدلی راه مقابله با آمریکا را در پیش بگیرند.

امام جمعه بافق بر قاطعیت ایران در حفظ منافع کشور و ایستادگی آن با قدرت هر چه تمام در برابر مستکبران تاکید کرد.

وی با بیان سخنان مقام معظم رهبری پیرامون فلسطین و دفاع از آن خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر کشور فرمودند:(( فلسطین پاره تن اسلام است و هرگز آن را رها نخواهیم کرد.)) ما هرگز زیر بار سلطه استکبار نخواهیم رفت و عزت و شرف ایران را حفظ می کنیم.

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان جریانات سیاسی حاکم در سایر کشورها و موضوع انتخابات در لبنان،تونس و عراق خاطر نشان کرد: دشمن تلاش بسیاری نمود و هزینه های گزافی انجام داد تا افرادی روی کار آیند که منافع آنان را تامین کنند، اما با یاری خدا شخصیت های سیاسی اسلامی بر کرسی نشستند. اکنون که دشمن موضوع انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس را بیان نموده بدون شک مردم و مسلمانان آرام نخواهند نشست.

امام جمعه بافق در پایان سخنان خود به مسئله کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و اظهار کرد: اولین کارخانه ای که در ایران راه اندازی شد تولید پارچه چیت بود که دشمن تلاش کرد مانع کار شود اما علما نگذاشتند. وظیفه ما حمایت از کالای ایرانی با خرید و استفاده از آن است که سبب شکوفایی و رونق اقتصاد کشور است.

وی با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ماه یاد آور شد: در رویداد سوم خرداد ایران نگذاشت یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد و امروز نیز با ایستادگی در برابر متجاوزان چنین اجازه ای نخواهد داد

به نقل از سایت آفتاب بافق
ارسال نظرات