امام جمعه شهر ری با اشاره به حلول ماه مبارک مهمانی خدا، بیان کرد: رمضان بهترین فرصت تفسیر در مساجد است، اگر منبر و محراب که در اختیار مؤمنین هست حفظ شود دیگر نگران انقلاب و اسلام نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۷۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی شاهچراغی، عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در جمع کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران با ذکر روایتی به نقل از آیت‌الله جوادی آملی ابراز کرد: اکثر مردم ما دینشان را به وسیله روحانیت و علما می‌آموزند و به لباس روحانیت اعتماد می‌کنند و کاری هم به مدرک و محل تحصیلات آن روحانی ندارند.
وی وجود لکه سیاه در زندگی روحانی را خطرناک توصیف کرد و با بیان اینکه اگر علممان ضعیف باشد عیب نیست، افزود: نباید گذاشت تقوا در ما پایین بیاید، اگر لکه سیاهی در زندگی روحانی مشاهده شود، زندگی او را خراب می‌کند.
امام جمعه شهر ری با توصیه به طلاب جوان یادآور شد: روحانی باید علم، زهد، بصیرت و بینش سیاسی‌اش بالاتر از دیگران باشد.
وی با ابراز اینکه روحانیت باید شاکر باشد که کانال زندگی‌اش در راه نشر معارف دین است، تصریح کرد: برای شاکر بودن باید همه توان و وقت را صرف تبلیغ دین کرد، حرمت لباس پیغمبر را حفظ کرد و در مسائل انقلاب اسلامی جدی بود.
شاهچراغی از ائمه جماعات خواستار جلوگیری از رفتن مساجد به سمت سکولاریسم شد و ابراز کرد: روحانی باید در زندگی خود روحیه ساده زیستی را حفظ کند و همیشه دغدغه‌مند مسائل فرهنگی باشد.
وی روحانیت را به داشتن نقش پدر در محله خود توصیه کرد و گفت: روحانیت باید ارتباط خود را با جوانان تقویت کند و با قرآن و فهم آن انس بگیرد.
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حفظ ۲ تریبون منبر و مساجد را عامل بازدارنده نگرانی از انقلاب معرفی کرد و از طلاب خواست تا با علم توأم با حلم، امید را در جامعه زنده نگه دارند و از خانواده‌های خود غافل نشوند.
وی از زندگی اشرافی برخی مسئولین گلایه کرد و با اشاره به زندگی ساده روحانیون، افزود: وای بر روزی که دامن روحانیت به اشرافی گری آلوده شود، متأسفانه امروز هزاران نفر از فرزندان مسئولین در خارج به سر می‌برند.
امام جمعه شهر ری با تبریک حلول ماه مبارک، رمضان را بهترین زمان برای تفسیر قرآن در مساجد دانست و تصریح کرد: اگر منبر و محراب که در اختیار مؤمنین هست حفظ شود دیگر نگران انقلاب و اسلام نخواهیم بود.
وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، مطرح کرد: اگر این همه زمانی که برای برجام از دست دادیم را هزینه اقتصاد مقاومتی می‌کردیم، امروز در وضعیت بسیار بهتری بودیم.

ارسال نظرات