خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: باید نتیجه ادامه مذاکرات با اروپایی‌ها مانند خروج آمریکا از برجام نباشد و منافعی که قرار بود از رهگذر برجام به دست بیاوریم حفظ شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۶۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
نتیجه ادامه مذاکرات با اروپا مانند خروج آمریکا از برجام نباشد/ترامپ اوج دشمنی را به تصویر کشید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر به امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید کاری کنیم که فساد‌های برنامه ریزی شده و باند‌های سودجو و مافیایی از جامعه رخت بر بندد؛ کسانی که در مسیر پاکیزگی جامعه از هر نوع فساد، آلودگی و زشتی تلاش می‌کنند کارشان مصداق معروف است و کسانی که اقدامات آن‌ها منجر به فساد در جامعه می‌شود بزرگترین منکر را در جامعه مرتکب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم و کارگزاران نظام اسلامی در این زمینه مسؤولیت سنگینی دارند، افزود: همگان باید تلاش کنیم که از جامعه فساد را زدوده و سلامت اجتماعی را بر جامعه حاکم کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه نخستین گام افراد مروج فساد شکستن قبح گناه و افزایش زمینه‌های فساد است، اظهار کرد: برخی دیگر جلوی زمینه‌های دین داری مردم را می‌گیرند و جلوی ارزش‌های جامعه را می‌گیرند و این افراد زمینه ساز مفاسد اجتماعی در جامعه هستند و همگان باید با این منکرات برخورد کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: از ماه مبارک رمضان به عنوان شهر الله اکبر و عید اولیای الهی یاد شده است و رسول گرامی اسلامی فرمودند که در این ماه درب‌های آسمان از نخستین شب به روی بندگان باز می‌شود و تا آخرین شب به روی بندگان بسته نمی‌شود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه خداوند فرصتی ارزشمند را در ماه مبارک رمضان در اختیار ما قرار داده است، گفت: این ماه فرصتی ارزشمند برای آشتی با خداوند است؛ در این ماه تلاوت قرآن کریم بسیار ارجمند و ارزشمند است.

امام جمعه قم به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: ۴۴ کشور جنگ علیه ایران اسلامی را طراحی کرده و امکانات مورد نیاز را در اختیار صدام قرار داده بودند، ولی امداد غیبی الهی به مدد ما شتافت و فرماندهان و رزمندگان با عنایت خداوند خرمشهر را فتح کردند.

وی افزود: در فتح خرمشهر ۱۹ هزار نفر به اسارت گرفته شده و ۱۶ هزار نفر از نیرو‌های بعثی کشته شدند و همه دشمنان به شکست ارتش صدام اعتراف کردند.

حسینی بوشهری انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: ۷۰ سال قبل غده سرطانی را به نام اسرائیل در منطقه ایجاد کرده و این روز را روز نکبت نامگذاری کردند؛ پس از اینکه ترامپ اعلام کرد که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود سران کشور‌های عرب نیز از پشت به فلسطینیان خنجر زدند. در همان روز ارتش رژیم صهیونیستی به کشتار دست زد و ۶۴ نفر به شهادت رسیده و ۲۷۵۰ نفر مجروح شدند و روز خون را نیز رقم زدند.

وی گفت: با تقارن سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس می‌خواستند حادثه تاریخی را در دنیا رقم بزنند و در این مسیر فقط گواتمالا با آمریکا همراهی کرد.

امام جمعه قم ادامه داد: تظاهرات عظیمی در سراسر دنیا اتفاق افتاد و در کشور‌های مختلف راهپیمایی علیه رژیم اشغالگر قدس انجام شد.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: در این دوران اوج دشمنی را از زبان رئیس جمهوری آمریکا با جملات سخیف می‌شنویم. رهبر انقلاب در پاسخ به سخنان سخیف ترامپ فرمودند: به نمایندگی از ملت ایران به آقای ترامپ می‌گویم شما غلط می‌کنید.

حسینی بوشهری گفت: آمریکا امروز احساس می‌کند که دست او خالی شده و سیطره‌ای بر ملت و حکومت ایران ندارد از سوی دیگر با هویت انقلاب اسلامی مشکل دارند، چرا که دنبال حکومت‌هایی هستند که تابع امر و نهی آن‌ها باشند.

وی بیان کرد: جریان خروج آمریکا از برجام غیرمنتظره نبود چرا که رهبری بار‌ها به مسؤولان فرمودند که مذاکره کنید، ولی از آن‌ها تضمین بگیرید؛ تیم مذاکره کننده آنچه در توان داشتند انجام دادند، ولی نتوانستند و حالا می‌بینیم آمریکا با کمال وقاحت از این قرارداد خارج می‌شود و حاضر نیست هزینه‌ای هم بپردازد.

وی تاکید کرد: باید نتیجه ادامه مذاکرات با اروپایی‌ها مانند خروج آمریکا از برجام نباشد و منافعی که قرار بود از رهگذر برجام به دست بیاوریم حفظ شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اسرائیل مدت‌ها بود به موشک باران سوریه می‌پرداخت، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با شلیک ۶۵ موشک با پایگاه‌های نظامی و مرکز اطلاعاتی در جولان اسرائیل را وادار به یک سکوت مرگبار کرد و نخست وزیر رژیم اشغالگر در عین دستپاچگی راهی مسکو شده و دست به دامن روس‌ها شد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در انتخابات لبنان شاهد رقم خوردن یک اتفاق خوب بودیم، گفت: آن‌هایی که هزینه‌های بسیار کرده بودند شکست سختی خوردند و بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان لبنان در اختیار حزب الله است.

امام جمعه قم اضافه کرد: در انتخابات عراق نیز ان شالله بیشترین آرا نصیب گروه‌های مقاومت شود و نخست وزیری شیعه در این کشور بر سر کار بیاید.
ارسال نظرات