خبرهای داغ:
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در کارگروه گردشگری هشترود، گفت: اراضی قابل واگذاری به طرح های صنعتی و صنایع تبدیلی در اراضی درجه سه و چهار بر اساس قوانین و مقررات و تصویب در کمیسیون مربوطه خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۸۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، قاسم جعفری وند افزود: طبق تفاهم نامه امضاء شده عرصه های کشاورزی که از استعداد کشاورزی بالایی برخوردار هستند مثل پایاب سدها و زمین های آبی کشاورزی مستعد به عنوان پهنه های کشاورزی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اگر آمایش سرزمینی که چندین سال است بصورت عقیم باقی مانده است صورت گیرد متناسب برای ظرفیت های گردشگری می باشد.

فرماندار هشترود هم مبلغ عوارضی در آزاد راه پیامبر اعظم (ص) در محدوده حدفاصل هشترود تا بستان آباد را ناعادلانه و غیر منصفانه دانست و خواستار کاهش آن شد.

امین امینیان افزود: فاصله عوارضی زنجان تا عوارضی بستان آباد ۲۵۰ کیلومتر است و عوارضی آن 50 هزار ریال است اما فاصله عوارضی بستان آباد تا روستای عزیز کندی شهرستان هشترود ۵۰ کیلومتر است یعنی یک پنجم مسافت زنجان - بستان آباد می باشد و این یعنی سهم ما می شود 10 هزار ریال .

وی ادامه داد: در این راستا آقای پور مهدی مکاتباتی داشه و اعلام اعتراض کرده ام و اگر لازم باشد شخصا این مسئله را پیگیری خواهم کرد و دلیلی ندارد این عوارضی 30 هزار ریال باشد.

امینیان اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری در هشترود می تواند بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی این شهرستان را حل کند.

وی بیان کرد: در دنیای کنونی صنعت گردشگری در حوزه اقتصادی تاثیر بسزایی داشته و خیلی از کشورهایی را که در بحران اقتصادی بودند را نجات داده است

امینیان اظهارداشت: دستگاه های مربوطه باید احساس مسئولیت و احساس وظیفه کنند و بصورت عملی اقدام نمایند در غیر اینصورت جلسات این گونه خروجی نداشته و برگزاری این گونه جلسات تنها اتلاف وقت است.

وی برلزوم ایجاد مرکز پایگاه ملی در خصوص قلعه ضحاک تاکید کرد و افزود: پایگاه ملی در خصوص قلعه زهاک باید ایجاد شود تا در بحث تجهیز و نگهداری آن دغدغه آنچنانی نداشته باشیم.

امینیان خاطر نشان کرد: در راستای تجهیز زیر ساخت ها در قلعه باستانی زهاک باید هرچه زود تر سرویس بهداشتی و نماز خانه مجهز در محوطه اطراف آن احداث شود.

فرماندار هشترود افزود: در خصوص سرمایه گذاری در بخش گردشگری یک سرمایه گذار باید دارای اهلیت، تجربه، تخصص، توانایی و اطلاعات داشته باشد تا بتوانیم با اطمینان و اعتماد این امر را به وی واگذار کنیم.

وی بر لزوم برند سازی محصولات هشترود تاکید کرد و افزود: در راستای تبلیغ محصولات دامی و لبنی نیاز هست تا تمامی این محصولات برند سازی شده و به نام هشترود ثبت شوند و بعد از آن تحویل خریداران شوند.

فرماندار هشترود بر لزوم تلفیق جشنواره ها با حوزه گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هر جشنواره ای که در هشترود برگزار می شود باید با حوزه گردشگری در این شهرستان تلفیق شده و جذب گردشگر نماید در غیر این صورت برای شهرستان فایده ی آنچنانی نخواهد داشت.

وی از برگزاری جشنواره ماهی گیری خبر داد و افزود: کارگروه گردشگری باید در تقویم خود برگزاری جشنواره ماهی گیری را درج کند و انتظار می رود در اردیبهشت ماه سال آینده این جشنواره برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها