خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا در جمع کارکنان این ناحیه گفت: ماه رمضان، ماه خودسازی و تقرب به خداست و آنچه خداوند از بنده خود طلب می کند، عبودیت بوده و در این ماه تجلی عبودیت از همه ماه های خدا بیشتر است.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۸۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

ماه رمضان، ماه خودسازی و تجلی عبودیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی صمددوخت با اشاره به فضلیت این ماه به نزول کتاب آسمانی در این ماه اشاره و بیان داشت: ماه مبارک رمضان از منظر قرآن و رسول مکرم اسلام یک ماه ویژه ای است و تنها ماهی است که در قرآن از آن نام برده شده است.

وی به حدیثی از پیامبر بزرگ اسلام(ص) پرداخت که فرموده؛ در ماه مبارك بايد تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توكل و توسل از اهل بيت(ع)، عمل به دستورها و احكام قرآن كريم، دورى از گناهان، انجام توبه واقعى، عبادت، شب زنده دارى، درك فضيلت شب قدر و... فضيلت ماه مبارك رمضان را درك كرد و از آن در راستاى رسيدن به كمال حركت كرد.

حجت الاسلام صمددوخت در ادامه، ماه رمضان را ماه تقويت اخلاص نيت انسان دانست و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در اين زمينه مي­فرمايند؛: خداوند روزه را واجب کرده براي تقويت و تثبيت اخلاص در عبادات. چراکه روزه تنها عملي است که ريا و تظاهر در آن راه ندارد و روزه­دار بدون نظر به توجه ديگران امساک مي­کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا، نزول کتب آسمانی در این ماه، توفیق روزه، ماه استجابت دعا، وجود شب قدر در این ماه، بهار قرآن و برترین ماه سال را از مهم ترین فضایل ماه مبارک رمضان برشمرد.

وی تقویت تقوا، پرهیزگاری و اخلاص، مانع عذاب های دنیوی و اخروی، آرامش روح و جسم، مانع نفوذ شیطان و احیای فضایل اخلاقی را از مهم ترین آثار و فوائد روزه خواند.

ارسال نظرات