مدیر سابق دانشکده علوم قرآنی مراغه:

تقوا مسیری برای کرامت انسان/ رمضان ماه گناه سوزی است

مدیر سابق دانشکده علوم قرآنی مراغه در محفل انس با قرآن سپاه مراغه، گفت: تقوا به نوبه خود انسان را به کرامت انسانی و الهی رهنمون می سازد.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۷۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد سبحانی افزود: برخی از  رفتار های زشت و گناهان موانع رشد انسان می شود و انسان را از رسیدن به قرب الهی باز می دارد.

وی ادامه داد: اموال و اولاد دو مانع و سد برزگی است که انسان را در برخی مواقع از رسیدن به تقوای دینی و قرب الهی دور می کند.

درباره فلسفه رمضان اظهارداشت: این ماه در نظر خدا با بقیه ماه های سال متفاوت بوده و اصلی ترین مشخصه آن روزه داری، نزول کتاب آسمانی  و بخشیده شدن گناهان در این ماه مبارک است.

استاد حوزه و دانشگاه  ادامه داد: در این ماه انسان می تواند به گوهر تقوا دست یابد و تقوا هم به نوبه خود انسان را به کرامت انسانی و الهی رهنمون می سازد که نه تنها نزد انسان های دیگر و در جامعه مورد احترام قرار می گیرد بلکه در پیشگاه پرودگار نیز رستگار می شود.

حجت الاسلام سبحانی افزود: ظرفیت های ارزشمندی برای تحقق معرفت دینی در ماه رمضان وجود دارد و افراد می توانند با بهره برداری از موقعیت ها و فضیلت های آن که برای همگان مهیا و آماده است، روح و جسم خویش را با یاد خدا آرامش بخشند و به تقویت اعمال نیک و پسندیده بپردازند.

نویسنده کتاب اسرار موفقیت در نهچ البلاغه با اشاره به اهمیت و فضائل ماه مبارک رمضان و ماهی که شیطان در آن به غل و زنجیر کشیده شده است، اظهارکرد: نفس ها در این ماه با دهان روزه حکم تسبیح خدا و خواب روزه دار حکم عبادت خدا را دارد.

حجت الاسلام سبحانی عنوان کرد: در فضیلت ماه مبارک رمضان همین کافی است که در این ما مبارک اگر دو رکعت نماز بخوانید ثواب هفتاد رکعت نماز سایر ماه ها را دارد.  

وی رمضان را ماه خودسازی و تطهیر نفس، عبادت و بندگی خدا و ماه نزول قرآن و میهمانی خدا معرفی و بیان کرد: با عمل به واجبات و ترک محرّمات باید تقوای الهی را در این ماه شریف به دست آورد چرا که رمضان ماه  کسب تقوا، خودسازی و گناه سوزی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها