خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

حرمت ماه رمضان باید حفظ شود/ریاست‌طلبی ترامپ عامل کشتار مردم فلسطین است

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در ماه رمضان روزه نیستند باید حرمت ماه را حفظ کنند. چند سالی است که این نکته مقداری در جامعه کمرنگ شده است. افراد مختلف، رانندگان، کاسبان، کارگران و... به دلیل آنکه به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند نباید بر حرمت این ماه خدشه وارد کنند.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۲۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
حرمت ماه رمضان باید حفظ شود/ریاست‌طلبی ترامپ عامل کشتار مردم فلسطین است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه برگزار شد، با بیان اینکه ماه رمضان پیشانی ماه‌های سال است اظهار کرد: ماه رمضان تنها ماهی است که خداوند در قرآن از آن نام برده است. ائمه اطهار (ع) در زمینه اهمیت این ماه فرمودند: فضیلت و برتری ماه رمضان نسبت به ماه‌های دیگر مانند برتری پیامبر خدا (ص) بر سایر انبیا است.

وی خاطرنشان کرد: فضیلت ماه رمضان بر سایر ماه‌ها مانند فضیلت اهل بیت (ع) بر سایر مردم است. نسبت ائمه معصومان (ع) با سایر مردم فاصله زیادی است، زیرا آن‌ها مصداق آیه تطهیر هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شاخصه ماه رمضان روزه است گفت: در روایات ذکر شده روزه امانت الهی است. شاید برخی نتوانند روزه بگیرند، ولی باید حرمت و جایگاه ماه رمضان حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) درباره ماه رمضان احادیث و مطالب را مطرح کردند. فردی که در ماه رمضان روزه می‌گیرد تنها گرسنگی و تشنگی را تحمل نمی‌کند بلکه باید در روزه خود تدبر کند.

رفیعی عنوان کرد: روزه قلب نسبت به روزه زبان و روزه زبان نسبت به روزه شکم بهتر است. ما همه روزه شکم هستیم در حالی که قلب باید عاری از رشک، کینه و حسد باشد و زبان به معصیت آمیخته نشود. برخی موارد روزه زبان و قلب را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه دروغ، غیبت، سخن‌چینی و نگاه کردن شهوت‌آمیز به نامحرم روزه فرد را باطل می‌کند گفت: امیر مؤمنان (ع) به عنوان شهید رمضان در نخستین روز ماه رمضان فرمودند: در این روزه دقت کنید و روز‌ها غافل و شب‌ها نائم نباشید، زیرا میهمان هستید. انسان باید مدیریتی روی اعضای خود در ماه رمضان داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این ماه ویژه است و روز قیامت به اعمال این ماه نیاز داریم. این ماه سید ماه‌ها و ماه نزول قرآن و تمام کتب آسمانی است.

وی یادآور شد: رسول خدا (ص) در ماه رمضان به هر کسی کمک و بردگان را آزاد می‌کرد. ماه رمضان ماهی متفاوت است و باید متفاوت باشیم. متفاوت بودن به روزه نیست بلکه به کثرت دعا، نماز، خودسازی و تغییر است.

رفیعی با اشاره به آثار ماه رمضان گفت: ابتدای ماه رمضان رحمت، میان این ماه آمرزش و پایان آن اجابت دعا و رهایی از آتش است.

استاد حوزه علمیه قم مساوات و برابری را از دیگر ویژگی‌های ماه رمضان ذکر کرد و افزود: غنی و فقیر در این ماه در یک شرایط هستند. از دیگر ویژگی‌های این ماه می‌توان به امنیت اجتماعی، استحکام پیوند خانواده، تقویت عزم و اراده انسان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان حرمت دارد عنوان کرد:کسانی که در ماه رمضان روزه نیستند باید حرمت ماه را حفظ کنند. چند سالی است که این نکته مقداری در جامعه کمرنگ شده و افراد مختلف، رانندگان، کاسبان، کارگران و... به دلیل آنکه به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند نباید بر حرمت این ماه خدشه وارد کنند. باید در نظر داشت رمضان ماه خدا است و قوانین الهی بر آن حاکم است.

رفیعی با بیان اینکه رمضان ماه تفسیر قرآن و بهار قرآن است گفت: خداوند توحید، نبوت و معاد را به آسانی در آیه‌ای از قرآن مطرح کرده است بنابراین قرآن آسان است و این قرآن شفای تمام بیماری‌های روحی است که کفر، نفاق، ضلالت و انحراف را از بین می‌برد.

وی با اشاره به شهادت مسلمانان به دست صهیونیست‌ها در فلسطین گفت: این امر ناشی از ریاست‌طلبی و فرعون‌زیستی ترامپ است که برای انتقال سفارت حاضر شدند این سفارت را روی خون فلسطینی‌ها بنیان کنند و دنیا در برابر این اقدام ساکت است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیا کودکانی که در فلسطین قربانی شدند و شهادت مسلمانان جوان در فلسطین حقوق بشر نیست. از طرفی وضعیت مردم فقیر و آزارکشیده یمن وجود دارد که سحر و افطار به بمب‌های آل سعود ختم می‌شود.
ارسال نظرات