خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: باید به دنبال کاهش معضلات ناشی از تردد موتورسیکلت در شهر قم باشیم، توقیف موتورسیکلت‌ها در این شهر هیچ کمکی به حل این معضلات نمی‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۲۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
توقیف موتورسیکلت‌ها دردی دوا نمی‌کند/لزوم ارائه طرح جامع برای تردد موتورسیکلت‌ها
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای ترافیک استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با اشاره به گستردگی استفاده از موتورسیکلت در شهر قم اظهار کرد: موتورسیکلت یک واقعیت در این شهر است و نیاز به یک طرح جامع برای از بین بردن مشکلات تردد موتورسیکلت در این شهر داریم، امکان حذف موتورسیکلت از شهر قم وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید به دنبال کاهش معضلات ناشی از تردد موتورسیکلت در شهر قم باشیم، توقیف موتورسیکلت‌ها در این شهر هیچ کمکی به حل این معضلات نمی‌کند.

استاندار قم افزود: باید مشاوری برای تدوین طرح جامع در زمینه تردد موتورسیکلت در استان انتخاب شود و این طرح را همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی و شهرداری اجرا کنند تا اصلاح وضعیت را در قم شاهد باشیم، امکان تدوین چنین طرحی در دو ماه وجود دارد.

صادقی با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های موتورسیکلت شهر قم اظهار کرد: روزانه ۴۰۰ موتورسیکلت توقیفی و تصادفی به این پارکینگ‌ها انتقال پیدا می‌کند و انتقال تعداد بیشتری موتورسیکلت به پارکینگ‌های موتورسیکلت شهر قم معضلات این پارکینگ‌ها را بیشتر خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تصمیماتی در حوزه ترافیک در شهر قم اجرا شود که رفاه را برای مردم به دنبال داشته باشد، طرح در این حوزه ترافیک را تسهیل و امنیت را برای مردم به وجود آورد، همچنین باید سیما و منظر شهری هم لحاظ شود.



*قم نیازمند کمربندی دوم

روح‌الله امراللهی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد کمربندی جدیدی برای شهر قم اظهار کرد: با توجه به این که پیرامون شهر، زمین‌ها دولتی هستند، باید کمربندی دوم شهر قم ایجاد شود، در شهر‌های بزرگی همچون اصفهان کمربندی‌های دوم و سوم ایجاد شدند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: ایجاد کمربندی‌های جدیدی برای شهر قم می‌تواند موجب ایجاد اشتغال برای مردم این شهر شود، همچنین بی توجهی به این مساله مشکل ترافیک را در کمربندی کنونی قم که متعلق به ۴۰ سال پیش است، بیشتر خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها