خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: جانمایی پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم ضروری است.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۱۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
لزوم جانمایی برای ایجاد پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن بهشتی در جلسه شورای ترافیک استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با اشاره به لزوم ایجاد پارکینگ موتورسیکلت در شهر قم اظهار کرد: در این شهر بیش از این که نیازمند پارکینگ خودرو باشیم، نیازمند ایجاد پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: جانمایی پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم به تعداد زیاد و در وسعت‌های کوچک و در چند طبقه ضروری است، این مساله باید در بازنگری طرح ترافیکی این شهر مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: همان طوری که بستن کمربند ایمنی با کار فرهنگی توسط صدا و سیما در میان مردم فرهنگ سازی شد، باید از ظرفیت این سازمان برای کار فرهنگی در میان راکبان موتورسیکلت استفاده شود.

بهشتی با اشاره به وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر قم اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که طرح پیاده رو سازی در خیابان ارم و خیابان چهارمردان تا تعیین تکلیف پارکینگ موتورسیکلت‌ها متوقف شود.

وی ادامه داد: شهر قم یک شهر خدماتی است، جاده پشتیبان در ورودی شهر قم از سمت تهران باید با مقیاس آزادراه پیش بینی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: یکی از معضلات اصلی شهر قم، مساله ترافیک است، حجم ترافیک در هسته مرکزی این شهر بیشتر از مناطق دیگر قم است، گرچه که اقداماتی برای بهبود وضعیت ترافیک در شهر قم صورت گرفته، اما هنوز مشکل ترافیک در هسته مرکزی این شهر نمایان است.

بهشتی با اشاره به مشکل ترافیک در شهر قم اظهار کرد: مشکل ترافیک در این شهر به جایی رسیده است که مجبور به استفاده از ظرفیت اداره کل راه و شهرسازی استان قم برای تعریض خیابان‌ها و بازگشایی معبر هستیم تا وضعیت ترافیک در شهر قم بهبود یابد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ترافیکی در شهر قم، پروژه مترو است و زمانی که مطالعات نهایی این پروژه تمام شود، آن را به شورای ترافیک کشور ارسال خواهیم کرد تا در آن شورا برای این پروژه تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: برای اینکه طرح جامع ترافیک شهر قم تدوین شود، باید تعاملات لازم با شهرداری قم صورت بگیرد، باید مدل‌سازی‌های ترافیک مختلفی برای این شهر انجام شود تا یک مدل مطلوب را انتخاب و سپس آن را اجرا کنیم.

بهشتی با اشاره به وظایف شورای ترافیک استان قم اظهار کرد: مباحث ترافیکی درون شهر قم در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرند، همچنین به شورای ترافیک پیشنهاد‌هایی ارجاع داده می‌شود که موجب بهبود وضعیت ترافیک قم شود.

وی ادامه داد: مسائل مرتبط با ترافیک شهری قم در کمیته فنی شورای ترافیک استان بررسی می‌شود و سپس به شورای ترافیک ارجاع داده خواهد شد تا در آن شورا ارزیابی نهایی صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: مردم خیابان آذر با ادامه فعالیت خطوط بی آرتی در این خیابان مخالف هستند، سه سال از راه اندازی این خطوط می‌گذرد و محل عبور مردم خیابان آذر از خطوط بی آرتی دیده نشده است.

بهشتی در پایان توسعه حمل و نقل عمومی را سیاست دولت دانست و خاطرنشان کرد:، اما باید طرح‌هایی در این حوزه اجرا شوند که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.
ارسال نظرات