خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هرکس از نفس خود شکست می خورد گفت: اگر دشمن را مضمحل و درمانده کردی یا فدای حق شدی خیر است و در این فرمول شکست وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۸۰۰۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شب گذشته در مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه بیرجند اظهارداشت: امروز باب اندیشه شهدا گشوده است همچنانکه در صحنه میدانی بین المللی جنگ تمام عیار حق و باطل است و صحنه های افتخار برانگیز مجاهدت، صبر و مقاومت در مقابل این همه ستم را هر روز می بینید.

وی با بیان اینکه این روزها بیش از همه حضور مردم فلسطین برای دفاع از حق و در مقابل دشمنان بی رحم سر تا پا مسلح است افزود: اینجا دیدگاه های جهان شناسی، انسان شناسی و هدف شناسی می تواند قضاوت کند.

 عبادی با اشاره به سؤالی که فرشتگان از خداوند پرسیدند و پاسخ خداوند در کلام وحی آمده است اظهارداشت: فقط یک جواب علمی دارد که امور ظاهر و باطن دارد و ظاهرش را همه می بینند اما اینکه حقیقت آنها چیست را جهان شناسی، انسان شناسی و هدف شناسی می تواند پاسخ روشن دهد و بقیه سرگردانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همواره در جای جای زندگی ما و در محاورات عرفی سخن از پیروزی و شکست است که در همه مسائل سیاسی، اجتماعی، نظامی و در کل امور زندگی مطرح است.

وی با بیان اینکه همه امور زندگی مانند نخ دو سر شکست و پیروزی دارد عنوان کرد:  آیا یک فرمولی وجود دارد که دیگر شکست در زندگی ما مطرح نباشد؟

عبادی با بیان اینکه نظام هستی نظام احسن است اظهارداشت: جنت آن اصول و هدف آرمانی است که همه جوانبش حساب شده باشد اما چیزی خارج از تصور ما است و چشمی آن را ندیده، توصیف واقعی اش را گوشی نشنیده وآن منزلگاه آرمانی که برای کمال انسان در سیر حیات تعبیه شده در خاطره کسی تصور نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به جنت چیز کمی نیست و با توجیهات جاهلانه ، پیروی از مسائل نفسانی و تحلیل های عوامانه نمی شود این راه را فهمید و پیروزی در گرو وصول به آن هدف بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تصور اینکه می توانیم به زندگی ورود پیدا کنیم که شکست در آن نباشد شرایط خودش را می طلبد. ما باید به صورت کارشناسی صحیح از عناصری در زندگی خودمان استفاده کنیم که آنها در ذات خود شکست ناپذیرند.

وی ادامه داد: چشم ظاهربین و تحلیل های عوامانه در محدوده امور حیوانی و مادی به فهم ودرک رسیده است  اما برای ورود به عالمی که در آنجا دیگر عنصر شکست معنی نداشته باشدراه طولانی نیست.

عبادی با تأکید بر اینکه زلال علم بر جهل پیروز است خاطرنشان کرد: اگر مشاهده می کنید که عالِمی شکست خورده در بعد جهلش شکست خورده. علم بر جهل پیروز است حتی اگر دنیا را ابوجهل ها پر کنند.

وی با بیان اینکه عقل در ذات خودش همواره بر سفاهت پیروز است اضافه کرد: اگر ما از عنصر عقل به معنی صحیحش بهره بگیریم. عنصری که همواره خاصیتش واقع بین و عاقبت اندیش در محاسبات عقلی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: حق هرگز شکست نمی خورد اگر کسی که شعار حق می دهد شکست می خورد دلیلش این است که به واقع حق نبوده است.

پیروزی قطعی در گرو حقیقت علم، عقل و عدل است

وی خاطرنشان کرد: اگر نتیجه همه امور را در منزلگاه نهایی بسنجیم و از مسائل روزمره و تعلقات مادی و احساسی رها شویم خیلی شکست ها به منزله پیروزی است.

عبادی ادامه داد: وقتی انسان در نظام احسن به عنوان اشرف مخلوقات برای هدفی فوق العاده خلق شده پیروزی در رسیدن به هدفش است و سرنوشتش در بین راه مشخص نمی شود و اگر بر اساس علم، حق ، عدل و عقل خودش را بسازد شکست جایی ندارد.

وی عنوان کرد: راه پیروزی، تحمل سختی ها است. برگ برنده به آن کسی می دهند که آزمایش شود و سختی ها او را از پای نیندازد وگر نه دنیا یک پرواربندی است.

وی متذکر شد:  انسان بیهوده و بی هدف آفریده نشده است و منزلگاه واقعی دارد و برای رسیدن به آنجا عبور از راهی است که سختی دارد و در گذشته نیز چنین بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هرکس از نفس خود شکست می خورد گفت: اگر دشمن را مضمحل و درمانده کردی یا فدای حق شدی خیر است و در این فرمول شکست وجود ندارد.

بدون آزمایش به آرمان بزرگ  نمی رسید

وی یادآور شد: در رفاه و بدون آزمایش به آرمان بزرگ  نمی رسید همانطورکه پیش از شما چنین بوده است و پیشینیان در دفاع از حق، عدل، علم و ارزش ها خیلی هزینه کردند و سختی ها، گرسنگی ها، رنج ها و قتل ها به سرغشان آمد.

عبادی با بیان اینکه پیروزی در وجود انسان است ادامه داد: خدا در پاسخ بی دلان می گوید کجا می روید و دنبال چه می گردید این پیروزی فاصله زمانی و مکانی با شما ندارد. اگر زندگیتان را بر حقیقت علم، عقل و عدل تنظیم کردید و در مقابل ظلم، باطل، جهل و ستمگر ایستادید عین پیروزی است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها