خبرهای داغ:

برگزاری نشست سبک زندگی اسلامی در روستای شریف‌آباد

نشست سبک زندگی اسلامی در روستای شریف آباد شهرستان نهاوند برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۷۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

برگزاری نشست سبک زندگی اسلامی در روستای شریف‌آبادبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام فرج قاسمی در جمع مردم روستای شریف آباد شهرستان نهاوند، پیامبران، قرآن و روایات را یک دفترچه راهنما برای دنیای انسان‌ها خواند و اظهار داشت: خداوند انسان را دارای عقل و شعور خلق کرده است اما همین انسان عاقل نیز برای درست و سالم زندگی کردن به یک دفترچه راهنما احتیاج دارد.

وی گفت: ما در تمام زمینه‌ها از معماری گرفته تا تغذیه آیات و روایاتی در اختیار داریم که اگر به آنها عمل کنیم کمتر دچار مشکل و سختی می‌شویم.

این کارشناس سبک زندگی اسلامی ریشه بسیاری از بیماری‌ها را در تغذیه ناسالم دانست و افزود: اگر ما انسان‌ها بدانیم چه غذایی را و چگونه بخوریم بسیاری از بیماری‌ها ریشه‌کن خواهد شد.

وی رعایت نکردن مستحبات و مکروهات را عامل بسیاری از بیماری‌ها خواند و گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند «هر کس در صبح، پنیر را بدون گردو بخورد به دردی بی درمان گرفتار می آید» و رعایت چنین توصیه‌هایی از رسول خدا(ص) باعث عافیت انسان می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: ما مسلمانان حال حاضر، مسلمانان بی‌آدابی هستیم که نه در خوراک و نه در پوشاک از آداب اسلامی که اهل بیت(ع) به ما سفارش کرده‌اند استفاده نمی‌کنیم و نتیجه آن هم ضرر و زیان به خودمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات