خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی با هر گونه حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری قاطعانه برخورد می کند.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۰۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با توجه فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: همه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و به عنوان یک مسلمان موظفیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نماییم و اگر افرادی بخواهند با هنجار شکنی و به عمد تظاهر به روزه خواری کنند، بدانند که دستگاه قضایی بدون اغماض و قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.
داستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با کلیه ضابطین قضایی، شهرداری ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای افراد جامعه و جلوگیری از روزه خواری در ملاعام و هتک حرمت ماه مبارک و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد نظم عمومی گردیده ایم.
این مقام قضایی استان تصریح کرد: چنانچه مشاهده گردد افراد متجری با روزه خواری در ملاعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه نمایند، با توجه به وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله و برخورد با این گونه جرایم، دستورات لازم به کلیه مراجع انتظامی به منظور دستگیری افراد مجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به مراجع قضایی و تشکیل پرونده قضایی صادر شده است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی بیان داشت: صنوف متخلف نیز در این حوزه در صورت عدم رعایت ضوابط قانونی و مربوطه از سوی تیم های بازرسی و نظارتی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می شوند و با واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارائه خدمات نمایند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
دادستان مرکز استان اظهار داشت: شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری در نظر گرفته شده است تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی برای حرمت شکنان ماه مبارک رمضان کاهش یابد.
این مقام قضایی استان به ماده 638 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: مطابق ماده مذکور هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر نمي‌باشد، ولي عفت عمومي را جريحه‌دار نمايد فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است شهرداری ها، نهاد های فرهنگی، مسئولین ذی ربط در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان در طی سال اقداماتی به منظور فرهنگ سازی این امر مهم انجام دهند تا شاهد چنین هنجارشکنی هایی که زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، نباشیم تا همه مردم بتوانند در یک فضایی کاملا معنوی و اسلامی از فیوضات این ماه مبارک بهرمند شوند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها