حجت الاسلام اسماعیل زمانپور گفت: عبودیت خدای سبحان آزادی و حریت در بر دارد و عبودیت درگاه الهی باعث رهایی از بندگی‌های دنیا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۰۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در محفل انس با قرآن که در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) این ناحیه برگزار شد با اشاره به آیات سوره مبارکه حمد گفت: خداوند سبحان در این سوره مبارکه خود را به چهار صفت والا و ویژه پروردگار جهانیان، دارای رحمت عام، دارای رحمت خاص و صاحب روز جزا ستوده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها خدایی که دارای این ویژگی‌هاست شایسته عبادت است، گفت: سروری و خادمی دنیایی محدود است لیکن بندگی درگاه حق تعالی یعنی غیر از خدا را ندیدن، که باعث عزت و افتخار انسان می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل زمانپور افزود: مفهوم تام عبادت تنها در اعمالی همچون نماز و روزه خلاصه نمی شود چون اینها نمود و مصداق عبادت اند و آنچه در این عرصه از همه مهم‌تر است بصیرت و معرفت است.

وی در پایان تصریح کرد: معنای "ایاک نعبد" این است که در بندگی حق تعالی باشیم و هر آنچه او به آن رضایت دارد و دستور داده، انجام دهیم و هر آنچه که نسبت به آن نهی کرده، دوری نماییم.

گفتنی است همزمان با فرارسیدن اولین روز ماه مبارک رمضان، اولین جلسه محفل انس با قران کریم در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد با حضور کلیه کارکنان پایور خواهر و برادر و کارکنان وظیفه  این ناحیه  برگزار شد.

ارسال نظرات