خبرهای داغ:
از آنجایی که روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مخاطبان آن است، در این جاده دو طرفه قادر است سیاست ها، برنامه ها و عملکردهای سازمان را به مخاطبان از یک سو و نیازها، خواستها، دیدگاه ها و نظرات مخاطبان را به سازمان از سوی دیگر منتقل کند.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۹۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کیانوش کاکاوند مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و کارشناس ارشد علوم ارتباطات و روابط عمومی در خصوص نقش روابط عمومی در سازمان می گوید: روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر بوده و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در فضای رقابتی عصرجدید، خوشنامی، هویت و اعتبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گسترش خوشنامی سازمان و شرکت و خنثی سازی شایعات بد علیه سازمان از وظایف روابط عمومی است. فعالیت های روابط عمومی یک سازمان، باید در راستای تحقق اقتدار آن سازمان انجام پذیرد.
کاکاوند در خصوص دیدگاه جامعه نسبت به روابط عمومی در سازمان عنوان کرد: روابط عمومی در سازمان های امروزی نقش تعیین کننده ای در برقراری ارتباط بین مجموعه مدیران، کارکنان، ارباب رجوع و مشتریان مرتبط با سازمان ایفا می نماید و به عنوان مدعی العموم مردم و وکیل مدافع سازمان یکی از اصلی ترین کانال های ارتباطی سازمان و برون سازمان با جامعه مخاطبان یا همان جامعه هدف است و نقش مهمی در تشریح وضعیت موجود، تبین اهداف ارتباطی و رسانه ای و تعیین سازو کارها و تکنیک های برقراری تعامل منطقی و هدفمند سازمان با جامعه خارج از آن ایفا می کند.

بی توجهی به روابط عمومی، آن را مبدل به بخش تبلیغات سازمان می کند
وی عنوان‌کرد: در سال‌های اخیر دیدگاه و انتظار مخاطب، مشتری و ذینفع برای سازمان‌ها اهمیت و نقش بسزایی یافته است و مردم رویکرد اخلاقی را در عرصه رقابت به عنوان اولویت اول هر سازمان دانسته و انتظار دارند که روابط عمومی به عنوان یک جایگاه تخصصی و حرفه‌ای نقش غیر قابل انکاری در هر سازمانداشت باشد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: نقش روابط عمومی برای هر سازمانی حیاتی است و استفاده از افراد غیرمرتبط و غیر متخصص این جایگاه را فانتزی کرده و نقشی را که در توسعه سازمان دارد لوث و بیهوده می‌کند و فقط جایگاهی هزینه‌بر است. ضرر و زیان دخالت و اظهار نظر و فرمایشی کردن روابط عمومی ممکن است در کوتاه مدت مشاهده نشود ولی در بلند مدت اثرات مخرب آن مشهود و ملموس است.
کاکاوند ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما طی چند سال گذشته توجه خاصی به جایگاه و نقش روابط عمومی در سازمان به عنوان واحدی که نقش تعیین کننده ای در اهداف سازمانی دارند شده ولیکن هنوزهم برای رسیدن به جایگاه واقعی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی ها برای اقناع افکار عمومی فاصله زیادی وجود دارد .
وی تصریح کرد: امروزه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها، شرکت ها و موسسات بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: راهکار مناسب جهت ارتقا سطح کیفی فعالیت روابط عمومی ها در تعامل با سازمان ها
از آنجایی که روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مخاطبان آن است، در این جاده دو طرفه قادر است سیاست ها، برنامه ها و عملکردهای سازمان را به مخاطبان از یک سو و نیازها، خواستها، دیدگاه ها و نظرات مخاطبان را به سازمان از سوی دیگر منتقل کند.
کار روابط عمومی پذیرایی از میهمانان و یا چسباندن عکس و تزیین در و دیوار نیست

بی توجهی به روابط عمومی، آن را مبدل به بخش تبلیغات سازمان می کند
محمد نظری مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین در خصوص نقش روابط عمومی می گوید: در حوزه مباحث رسانه ای، روابط عمومی هایی را موفق می دانند که با به خدمت گرفتن شیوه ها و روش های نوین ارتباطی و مهارت های ارتباطی، بتوانند حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره وری را از رسانه های جمعی کسب کنند.
وی افزود: اما تصور بر این است که هنوز نتوانسته به تبیین روابط عمومی آرمانی دست یابد و انرژی خود را بر توسعه آن متمرکز کند. در این راستا همه می دانند کار کردن برای کارکنان در یک نهاد یا سازمان، بدون همراهی و همگامی کارکنان به بار نخواهد نشست، همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی است.
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
نظری عنوان کرد: مدیرانی در مصدر امور روابط عمومی ها قرار می گیرند که از لحاظ فنی، تخصصی، تجربی و توانمندی های فردی با برنامه ریزی ارتباطی ویژه و پژوهش های افکار عمومی توانایی جلب مشارکت عمومی و اعتمادسازی در افکار عمومی را دارا باشند و فرآیند توسعه سازمانی و تحقق عملی کارکردهای روابط عمومی را به نحو مطلوبی فراهم کنند.
وی عنوان کرد: بعضی‌ها خیال می‌کنند روابط عمومی تشکیلاتی بسیار بزرگ و عریض و طویل است که به اندازه یک چاپخانه بزرگ به نیرو نیاز دارد. بعضی‌ها هم هستند که گمان می‌کنند روابط عمومی یک چیز لوس و تشریفاتی است که به هیچ دردی نمی‌خورد و حتی یک نفر هم برای این‌کار زیاد است و آن‌هایی هم که به داشتن روابط عمومی باور دارند بیشتر فکر می‌کنند که کار روابط عمومی پذیرایی از میهمانان و یا چسباندن عکس و تزیین در و دیوار است.
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان قزوین در خصوص بزرگترین چالش روابط عمومی ها اضافه کرد: هنوز روابط عمومی ها به عنوان بازوی قوی و کارآمد ادارات و سازمان ها حتی از سوی خود کارمندان و مجموعه ایی که در آن فعال هستند، شناخته نشده اند.
نظری خاطرنشان کرد: با تمام اهمیتی که این حوزه از ادارات دارند، هنوز روابط عمومی ها نتوانسته اند به صورت برجسته نقش آفرینی کنند و این امر باز می گردد به باور عمومی نسبت به نقش روابط عمومی ها.
وی در خصوص راهکارهای مناسب برای شناخت نقش روابط عمومی ها تصریح کرد: تبلیغات رسانه ای مناسب در ایجاد فضایی مناسبتر برای شناخت فعالیت های روابط عمومی و باور روابط عمومی به عنوان فعال ترین بخش یک سازمان در تعامل با سایر دستگاه ها و اقشار جامعه می تواند راهکار مناسبی باشد زیرا روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه ها و مخاطبین است و مسلما جایگاه روابط عمومی باید به عنوان مهمترین عامل اجرایی در دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها