حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری گفت: ماه ضیافت الهی بهترین فرصت برای ارتقای معنوی انسان و مبارزه با اژدهای نفس می باشد.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۷۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این محفل قرآنی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ماه ضیافت الهی بهترین فرصت برای ارتقای معنوی انسان و مبارزه با اژدهای نفس می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری افزود: برای کنترل اژدهای نفس چندین مرحله است، که نخستین آن؛ بالابردن همت خود انسان می باشد.

وی با اشاره به فرازهایی از دعای مکارم اخلاق، ادامه داد: بالابردن نیت اولین گام برای صعود معنوی انسان است .

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: با توجه به خطبه 12 نهج البلاغه و کلام مولای متقیان حضرت علی علیه السلام،[شخصی به حضرت عرض می کند که کاش برادرم در این نبرد بود و از ثواب آن برخوردا شود]،حضرت فرمودند: آیا دل او با ما بود؟ که عرض کرد: آری دوست داشت در این نبرد حضور داشته باد. این هنگام مولای متقیان فرمودند:  کسانی هم که به دنیا نیامده اند، می توانند در ثواب نبرد و جهاد ما سهیم باشند، لذا با توج به این مسئله می توان فهمید که بالابردن نیت، نقش مهمی در صعود انسان به مراتب بالای معنوی دارد.

دکتر مختاری افزود: در ماه مبارک رمضان ، که ماه دعا و انس با قرآن و مناجات است، باید دعاهای خود را نیز بالا ببریم و خواسته های بزرگ از درگاه خداوند متعال درخواست کنیم؛ زیرا از خزانه غیب الهی چیزی کم نمی شد.

وی گفت: بعنوان مثال به جای درخواست بهشت از خداوند باید همنشینی با اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در بهشت را درخواست کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در انجام اعمال نیک و عبادات نیز باید توجه کنیم که هرچه بهتر آنها را انجام دهیم تا از ثواب بیشتری بهره مند گردیم؛ بعنوان مثال در اقامه نماز 360 آداب ذکر شده است که به جای آوردن هرکدام از آنها مشمول ثواب زیادتری می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: با دعا و مناجات و تلاوت قرآن در لحظات پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان، آمادگی بیشتری برای بهره مندی از فضایل شب های باعظمت قدر حاصل شود.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاریان ممتاز و حزب خوانی از دیگر برنامه های این محفل نورانی انس با قرآن در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات