خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) ایتان قزوین:

هنرمندان بسیجی باید نقاط عطف تاریخ انقلاب را به جامعه منتقل کنند

حجت الاسلام معبودی گفت: امروزه خیلی از مطالب از طریق هنر قابل انتقال است و بعضی وقتها یک قطعه شهر یا یک فیلم و نقاشی به اندازه ای تاثیر گذار است که به تعبیر مقام معظم رهبری ده ها منبر و سخنرانی جای آن اثر هنری را نمی گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۶۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

حجت الاسلام معبودی در نشست بصیرتی بسیج هنرمندان که در سالن جلسات اداره کل ارشاد استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: خداوند در وجود شما گنجینه هنر را قرار داده است، هنر از ابتدای خلقت تا کنون کارآیی بسیاری داشته است و زبان گویایی است.
وی افزود: امروزه خیلی از مطالب از طریق هنر قابل انتقال است و بعضی وقتها یک قطعه شهر یا یک فیلم و نقاشی به اندازه ای تاثیر گذار است که به تعبیر مقام معظم رهبری ده ها منبر و سخنرانی جای آن اثر هنری را نمی گیرد.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) با بیان اینکه امروز هنر را مساوی کرده اند با ابتذال افزود: اولین هنرمند عالم خلق خداوند متعال است که جهان را با هنرمندی تمام خلق کرده است، هنرمندان ما باید جلوه ای از هنر خداوند را به نمایش بگذارند و در حقیقت فلسفه ی شکل گیری بسیج هنرمندان نیز به همین دلیل می باشد.
حجت الاسلام معبودی تاکید کرد: هنرمند آن نیست که در صحنه های سینمایی ابتذال ایجاد کند، بلکه هنرمند کسی است که انسان را یک قدم به سمت مبدا اصلی که همان خداوند می باشد نزدیک کند و اینجا است که او قدر سرمایه ای که خدا در اختیارش قرار داده است را دانسته و از آن به درستی استفاده کرده است.
این مسوول اظهار کرد: کشورهمان طور که در عرصه های سیاسی و اقتصادی و علمی به تفکر انقلابی نیاز دارد در عرصه هنر نیز نیاز داریم تا هنرمندان ما با تولید هنر های انقلابی برای رسیدن به جامعه مهدوی کمک کنند.
وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس ما گنجینه ای از هنر است که هنرمندان ما باید این گنجینه را استخراج کرده و با اشکال مختلف هنر در اختیار مردم قرار دهند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تصریح کرد: ما در بحث فرهنگ آپارتمان نشینی، راهنمایی رانندگی، طلاق و ... مشکل داریم که هنرمندان باید با استفاده از هنر این مشکلات را حل کنند .
حجت الاسلام معبودی با اشاره به خدمات صورت گرفته در انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما را از تاریکی به سمت نورانیت، عزت و استقلال هدایت کرد و با وجود کمبود ها در بعضی زمینه ها اما در بیشتر حوزه ها پیشرفت های چشم گیری داشته ایم از جمله در زمینه علمی رشد ما 13 برابر دنیا است که این به برکت انقلاب اسلامی می باشد.
وی با اشاره به توافقات هسته ای اظهار داشت: اگر درایت مقام معظم رهبری نبود علاوه بر هسته ای، بسیاری از قضایی دیگر نیز از دست می دادیم.
وی با بیان اینکه هدف آمریکایی ها از توافقات هسته ای تسلیم کردن ایران بود افزود: امروز ایران به عنوان یک ابر قدرت منطقه ای تهدیدی برای اسرائیل و آمریکا است که سعی در وادار کردن ایران به تسلیم شدن دارند.
وی افزود: آمریکایی ها با تشدید تحریم ها به ملت ایران قصد بحران سازی در داخل کشور را دارند و دشمن فکر میکند از طریق تحریم های اقتصادی و تهاجم فرهنگی می تواند ما را وادار به تسلیم کند.
حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: هنرمندان بسیجی باید نقاط عطف تاریخ انقلاب را از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شکل گیری مقاومت در منطقه و پیشرفت های علمی را با هنر خود به جامعه منتقل کنند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدی پور آرین به عنوان رابط نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین معرفی شد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها