گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها و دانش آموزان برای مصرف کالا‌های ایرانی

فرماندار اشکذر در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از تولیدات داخلی بر ضرورت گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها و دانش آموزان مبنی بر مصرف کالا‌های ایرانی تأکید نمود
کد خبر: ۹۰۱۷۷۸۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ محمدعلی شاه‌حسینی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اشکذر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالا‌های ایرانی اظهار داشت: می‌طلبد دستگاه‌های متولی نیز با برنامه‌ریزی منسجم در جهت فرهنگ‌سازی و تغییر الگوی مصرف خانواده‌ها به‌ویژه در مصرف کالای غیرضروری اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار اشکذر بابیان اینکه مبارزه با کالا‌های قاچاق نباید به فعالیت‌های پلیسی محدود شود خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و تشویق شهروندان به استفاده از کالا‌های ایرانی و پرهیز از مصرف کالا‌های خارجی که معادل ایرانی دارند می‌تواند تحقق شعار سال را ملموس‌تر نماید.

وی گفتمان سازی دانش آموزان و فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش را مورد تأکید قرارداد و افزود: انتظار می‌رود مسئولین آموزشی شهرستان نیز با در نظر گرفتن موارد مذکور نسبت به ارائه و پیشنهاد عینی در جهت عملی شدن این رویکرد بکوشند.

توجه به حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش کیفیت تولیدکنندگان دو رویکرد دیگری بود که شاه‌حسینی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: با عینی شدن این موارد ضمن افزایش اشتغال و درآمد زمینه برای رشد اقتصادی و پیشرفت بیشتر کشور فراهم خواهد شد.

فرماندار اشکذر در ادامه ضمن تجلیل از دو عضو این کمیسیون که فعالیت مستمری در زمینه کشف قاچاق در شهرستان داشته‌اند از نیرو‌های نظامی خواست تا فضا را برای کسانی که در زمینه قاچاق فعالیت می‌کنند ناامن نماید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار