راوی دفاع مقدس بابیان اینکه جوانان ما باید خود را برای خرمشهرهای پیشرو آماده کنند، به تشریح ویژگی‌های متفاوت فتح خرمشهر و اهمیت آن پرداخت.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۷۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سومین کنگره شهدای دانشجو معلم استان یزد، شب گذشته با حضور پرشور دانشجویان و اقشار مختلف مردم در محل پردیس شهیدان پاک‌نژاد دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.

حاج علی پیراسته در این برنامه با اشاره به در پیش بودن سالروز فتح خرمشهر، به بیان خاطرات و نکاتی درباره عملیات الی بیت‌المقدس پرداخت و یادآور شد: سه سال پیش، رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان از آن‌ها خواستند تا خود را برای خرمشهرهای پیشرو آماده کنند و جوانان باید به این نکته توجه کنند که چرا مقام معظم رهبری در بین این‌همه شهرها که درگیر جنگ بوده و شاهد حماسه‌آفرین‌های عظیمی بودند، به بیان بحث فتح خرمشهر پرداختند.

این راوی دفاع مقدس با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار بود، تصریح کرد: از آغاز شروع جنگ رزمندگان دفاع مقدس در خرمشهر مقاومت جانانه‌ای در برابر لشکرهای تادندان‌مسلح بعثی داشتند و مانع تحقق اهداف شوم آن‌ها شدند.

پیراسته ادامه داد: از طرفی در فتح خرمشهر نیز رزمندگان با توکل به خداوند و تکیه به ظرفیت و پشتیبانی‌های مردمی توانستند بعثی‌های عراق که از بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات بهره می‌بردند را زمین‌گیر کنند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس بابیان اینکه ابتکارات و شجاعت‌های رزمندگان در عملیات الی بیت‌المقدس فراموش‌شدنی نیست و در نوع خود بی‌نظیر است، عنوان کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات ابتکار عمل را از دشمن بعثی گرفتند و با اقداماتی به‌موقع و مناسب مانع اجرای نقشه های آن‌ها شدند.

وی اضافه کرد: پس از فتح خرمشهر که از اهمیت بالایی برخوردار بود، دشمن جنگ فرسایشی به راه انداخت تا توان نیروهای انقلابی را تضعیف کند و کشور را در تنگنا قرار دهد اما رزمندگان ما در برابر دشمن به دفاع پیشگیرانه پرداختند و عملیات رمضان را در خاک‌های دشمن انجام دادند.

پیراسته در ادامه با تأکید بر اینکه امروز نیز به‌نوعی شرایط آن روزها را پیشرو داریم و جوانان باید خود را به‌خوبی آماده کنند، یادآور شد: همان‌طور که امام راحل عظیم‌الشأن فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این مهم و عنایات خداوند در طول سال دفاع مقدس برای رزمندگان اسلام مشهود بود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس ذلت دشمنان و موفقیت های ما به این دلیل بود که برای خدا کار می‌کردیم و تنها به او تکیه داشتیم و به اهل‌بیت اطهار متوسل بودیم، بیان داشت: اگر امروز هم مخلصانه برای خداوند جهاد کنیم، ذلت دشمنان و عنایات ویژه خداوند را خواهیم دید.

پیراسته در پایان یادآور شد: برای خداوند کار کردن و در مسیر حق قرار داشتند گاهی هزینه‌هایی هم دارد که باید آن را پرداخت و این هزینه گاهی جان انسان است که شاهد بودیم، رزمندگان ما در این راه از جان خود نیز دریغ نکردند.
ارسال نظرات