اندیشمند آمریکایی گفت: سازمان ملل در موقعیتی نیست که صلح برقرار کند، باید از زیربنا متحول شود و حالت دموکراسی بیشتری پیدا کند، آنچه که امروز هست از نبودش بدتر است.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۱۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، کیوین برت پیش از ظهر امروز در نشست خبری ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو در اصفهان با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: مردم آمریکا بر این باور هستند که این اقدام، حرکتی تبلیغاتی برای صهیونیست‌هاست و با آن‌ مخالف هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های آمریکایی که از سوی لابی‌های صهیونیست اداره می‌شود، افزود: رسانه‌های غربی می‌خواهند مردم کمتر از فلسطین بدانند اما در شهرها و دانشگاه‌های غرب شاهد تظاهرات علیه صهیونیست‌ها هستیم.

استاد سابق دانشگاه ویسکانسین در خصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس گفت: انتقال سفارت هیچ حمایت مردمی ندارد و بیشتر مردم آمریکا این حرکت را شرم‌آور دانستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم هنوز از جنگ عراق دید منفی دارند و می‌گویند ما نباید در این منطقه جنگی دیگر به راه بیندازیم و از تصمیمات ترامپ ناراحت هستند.

برت در خصوص نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی عنوان داشت: کسانی که نامه را خواندند بازخورد مثبتی داشتند؛ من در کتابم با عنوان «ما شارلی نیستیم» این نامه را آورده‌ام، اما واقعیت این است که مخاطب کمی در اروپا دارم و می‌دانم که بیشتر مردم اروپا این نامه را نخواندند.

وی اضافه کرد: به این دلیل که صاحبان رسانه صهیونیست بوده و نخواستند که شهروندان غربی از این موضوع اطلاع پیدا کنند.

این اندیشمند آمریکایی در خصوص نقش سازمان ملل در تحولات بین کشورها ابراز داشت: سازمان ملل در موقعیتی نیست که صلح برقرار کند، باید از زیربنا متحول شود و حالت دموکراسی بیشتری پیدا کند، آنچه که امروز هست از نبودش بدتر است؛ تنها نکته مثبتش این است که روسیه و چین کنترلش می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون تأثیر انتخاب رئیس‌جمهور ایران در موضع‌گیری غربی‌ها تاکید کرد: زمانی که روحانی انتخاب شد در موضع غرب تأثیر داشت اما نه لزوماً تأثیر مثبت.

برت بیان داشت: رسانه‌های غرب، تا پیش از انتخابات ایران را دارای حکومتی دیکتاتوری معرفی می‌کردند که روحانی در آن شانسی برای پیروزی ندارد اما فردا تیترشان رئیس جمهور شدن روحانی بود.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به لزوم ارتباط گرفتن جوانان ایرانی با جامعه غرب خاطر نشان کرد: نیازی نیست از در سیاست وارد شوید، کار را با علایق مشترک آغاز کنید؛ شبکه راشاتودی در جذب مخاطب موفق‌تر از پرس.تی.وی بوده چون صرفاً سیاسی عمل نمی‌کند.

*نویسنده یهودی: موساد یهودیان را مجبور به مهاجرت به فلسطین می‌کند

جکب کهن نویسنده یهودی در ادامه این مراسم اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس، رژیمی است که نمی‌تواند بدون جنگ و نژادپرستی و سلطه ادامه حیات داشته باشد.

وی افزود: می‌توانیم به راحتی نشان دهیم که هر گونه مذاکره با رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد و نتیجه‌اش اشغال بیشتر است، هیچ راه حل معقولی در 25 سال اخیر با شعار مذاکره وجود نداشته است.

نویسنده یهودی با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در ایران گفت: من اهل مراکش هستم و در یک خانواده سنتی یهودی به دنیا آمده‌ام، آن زمان 400 هزار یهودی در مراکش و یک میلیون یهودی در کشورهای عربی وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1948 که رژیم صهیونیستی تشکیل شد مأمورهای موساد در کشورهای مختلف پراکنده شده‌اند تا مشکلاتی ایجاد کنند تا امنیت آن‌ها را سلب کرده و مجبور به کوچ به فلسطین اشغالی کنند.

کهن اذعان داشت: رژیم صهیونیستی در این هدف 90 درصد موفق بوده و هیچ یهودی در کشورهای مسلمان باقی نمانده به جز معدود یهودیانی که در ایران زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: زندگی یهودی‌ها و مسلمان‌ها در کنار هم باید حفظ شود و نشان می‌دهد که در صلح می‌توان زندگی کرد، عکس موضوعی که رژیم صهیونیستی می‌خواهد نشان دهد.

نویسنده یهودی تأکید کرد: اگر 14 قرن تاریخ اسلام را در نظر بگیریم و حضور یهودیان را در این 14 قرن در کشورهای مسیحی ببینیم، مشهود است که یهودی‌ها در کشورهای مسیحی بیشتر از کشورهای اسلامی تحت فشار بوده‌اند.

وی در خصوص نقش رسانه‌ها در فریب افکار عمومی غرب عنوان داشت: رسانه‌ها در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در 30 سال گذشته سعی بر این داشته‌اند که چهره ایران را خراب کنند.

کهن بیان کرد: این کار را خیلی ظریف و ماهرانه انجام می‌دهند و با اصطلاحات و کنایه‌ها چهره بدی از ایران نشان داده‌اند، تا جایی که دانشجوی مقطع دکترا در رشته علوم سیاسی هم این طور فکر می‌کند.

وی ابراز داشت: برای مثال رسانه‌ها این گونه القا می‌کنند که زن ایرانی یک زن محدودی است که هیچ آزادی ندارد، در صورتی که زن در ایران به مراتب از کشورهای عربی شرایط بهتری دارد؛ ما تلاش می‌کنیم با رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی که در اختیار داریم این نگاه را تغییر دهیم، اما مبارزه نابرابری است.

این نویسنده یهودی‌تبار با اشاره به کاهش قدرت سازمان ملل اضافه کرد: سال 1968 سازمان ملل دستور قطع اشغال اراضی فلسطینیان را داد اما این کار انجام نشد، هیچ اعتماد و ارزشی برای توافق‌نامه‌های سازمان ملل نمی‌توان قائل شد.

وی در پایان یادآور شد: رسانه‌های غرب سعی می‌کنند بدترین چیزهایی که در ایران وجود دارد را نشان دهند، در حال حاضر و با سر کار آمدن روحانی، بر بیچارگی و بیکاری جوانان تمرکز دارند.

*جنگ روانی سنگین آمریکا مانع از همکاری شرکت‌ها با ایران خواهد بود

حفصه قاره‌مصطفی کارشناس روابط بین‌الملل نیز در این نشست اظهار کرد: مسأله فلسطین دو معضل بزرگ دارد، تبلیغات منفی در مورد مشروعیت دولت فلسطین و اسلام‌هراسی که از سوی رسانه‌ها منتقل می‌شود.

وی افزود: وقتی گروه‌های داعش وجود دارد طبیعی است آدم‌های عادی این حق را به رژیم صهیونیستی بدهند که با فلسطینیان برخورد کند چون غربی‌ها همه مردم در غرب آسیا را یکسان می‌بینند و تفاوتی قائل نمی‌شوند.

کارشناس انگلیسی‌الجزایری روابط بین‌الملل در پاسخ به سؤالی پیرامون برجام تصریح کرد: کشورهای اروپایی نمی‌خواهند که این قرارداد کنسل بشود صرفاً به خاطر منافع اقتصاد؛ ایران را دوست ندارد اما سودی که از بازار ایران کسب می‌کنند قابل توجه است.

وی با بیان این که حفظ این قرارداد خیلی سخت است، تصریح کرد: همه این شرکت‌ها باید با بانک‌ها آمریکایی کار کنند، از سوی دیگر تحریم‌ها به گونه‌ای است که به محض این که مشخص شود منشأ پولی ایران است آن حساب بلوکه می‌شود.

قاره‌مصطفی عنوان کرد: دولت‌های اروپایی تلاش می‌کند مذاکره ادامه پیدا کند اما شرکت‌ها در قبال ایران متفاوت هستند و معمولاً ریسک نمی‌کنند که پولشان را از دست بدهند.

وی تاکید کرد: حتی اگر برجام ادامه پیدا کند جنگ روانی آمریکا به قدری سنگین بوده که شرکت‌ها باز هم حاضر نیستند با ایران همکاری داشته باشند.

کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به نام رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپایی گفت: نامه پیام صلح‌آمیزی را در برداشت و دوستداریم همه رهبران چنین پیامی را منتشر کنند.

وی اضافه کرد: اما دو مشکل وجود دارد، یکی این که این نامه خیلی منتشر نشد یا شاید بهتر بگویم، نگذاشتند منتشر شود و دیگر این که رهبر ایران توقع زیادی از مردم غرب دارد و آن‌ها واقعاً نسبت به چنین موضوعاتی اهمیت نمی‌دهند.

قاره‌مصطفی توضیح داد: این مباحث جز علایق جوانان غربی نیست و حتی اگر بخوانند مفاهیم آن را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره به ناکارآمدی سازمان ملل تصریح کرد: قدرتی که در حال حاضر آمریکا در سازمان ملل دارد به دلیل ضعف سایر کشورهاست؛ توصیه من این است کشورها از سازمان ملل خارج شوند.

کارشناس روابط بین‌الملل در پاسخ به سؤالی پیرامون نتیجه انتخابات عراق و تأثیر آن در منطقه عنوان کرد: هر سیاست‌مداری که با حمایت آمریکا انتخاب شده مشروعیتی ندارد، شرایط صدر متفاوت است از طرفی با آمریکا مقابله کرده اما مخالفانی را در کشورش دارد.

وی در مورد انتخابات ایران گفت: در رسانه‌های غرب عکس‌العمل مثبتی نسبت به انتخاب روحانی اتفاق افتاد، اما خیلی ادامه پیدا نکرد چون انتظارات آن‌ها برآورده نشد.

این تحلیلگر با بیان این که حق با رهبر انقلاب بود که نمی‌شود به غرب اعتماد کرد، اظهار داشت: آن چیزی که غرب با آن مشکل دارد جمهوری «اسلامی» ایران است، به عبارت دیگر تا زمانی که ایران، اسلامی باشد آن‌ها مشکلشان حل نخواهد شد.

قاره‌مصطفی در مورد نقش ایران در سوریه گفت: رسانه‌های غربی با این که قطر و سعودی در سوریه باشد مشکلی نداشتند اما زمانی که ایران وارد شد همه سر و صدا کردند؛ از زمان حمله به حرم حضرت زینب شرایط متفاوت شد و ایران و حزب الله ورود مشخص‌تری کردند.

کارشناس روابط بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با جوانان غربی ارتباط بگیریم باید زبانشان را بدانیم، تقریباً همه آن‌ها انگلیسی را می‌دانند؛ اینجا می‌خواهم بگویم از روش‌های صهیونیستی برای این کار استفاده کنید؛ اگر هر ایرانی 5 صفحه در فیس‌بوک ایجاد کند و شروع به ارتباط‌گیری کند می‌تواند مخاطب قابل توجهی به دست آورد.

ارسال نظرات