نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان در مراسم غبار روبي گفت: غبارروبي مساجد يک سنت ابراهيمي است، چراکه در آيه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره بر اين موضوع تاکيد مي‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۱۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم غبار روبی مسجد قدس اهل سنت شهرستان زاهدان گفت: غبارروبی مساجد یک سنت ابراهیمی است، چراکه در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره آمده است: ما به ابراهیم واسماعیل امر کردیم که خانه مرا برای طواف‌کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان پاک و پاکیزه کنید.

آیت‌الله سلیمانی در حاشیه این مراسم گفت: غبارروبی مساجد یک سنت ابراهیمی است، چراکه در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره آمده است وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَنْ طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ؛ ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا برای طواف‌کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان پاک و پاکیزه کنید.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ به دو مسجد توسط دو قوم اهانت شد، یکی رژیم اشغالگر قدس که مسجد الاقصی را به آتش کشیدو دیگری رژیم پهلوی که مسجد گوهرشاد در جوار بارگاه امام هشتم را به قتلگاه تبدیل کردند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: بر این اساس پیشوایان دینی در صدد نام‌گذاری روزی به نام روز مسجد برآمدند که این روز به هفته مسجد تبدیل و پس از آن به دهه غبارروبی مساجد تبدیل شد که از ۲۰ شعبان تا پایان این ماه است.

وی افزود: یکی از نقش‌های اساسی مسجد آن است که زمینه عبادت حضور پر شور و خالصانه را فراهم کند تا مؤمنان در آنجا با پرداختن به نماز و ذکر دعا، زنگار غفلت خالصانه را فراهم کنند و با خداوند متعال، به معنای واقعی کلمه انس بگیرند و محل صیقل دادن دل و جان است.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه نقش مساجد در شهر‌ها و محله‌ها بسیار مهم است، اظهارکرد: باید هرچه بیشتر از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های اجتماعی و امور عام المنفعه و کمک به افراد نیازمند جامعه استفاده کرد.
ارسال نظرات