خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۱۷۶۸۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

برگزاری همایش یک روزه تعاون، کارآفرینی و اشتغال در شهرکردبرگزاری همایش یک روزه تعاون، کارآفرینی و اشتغال در شهرکرد

صدها نفر از دانش آموزان برتر هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای از سراسر استان چهارمحال و بختیاری از همایش یک روزه تعاون، کارآفرینی و اشتغال استقبال نمودند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از چهارمحال و بختیاری، همایش یک روزه تعاون، کارآفرینی و اشتغال، روز یکشنبه مورخ 16 اردیبهشت 1396 با حضور فرماندار شهرکرد، سرهنگ مرادی جانشین فرماندهی سپاه استان، ریاست واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی، معاونت اداره کار رفاه و تعاون اجتماعی، معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان و دیگر مسئولان استانی و اساتید دانشگاه با هدف آشنایی دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان چهارمحال و بختیاری با "فرصت های شغلی و اهمیت خلاقیت و نوآوری در معقوله کارآفرینی" در محل دانشگاه علمی کاربردی پیام شهرکرد برگزار گردید.

 گفتنی است در اجرای این همایش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اداره کل آموزش و پرورش استان (فنی حرفه ای، کاردانش) و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان چهارمحال و بختیاری مشارکت داشتند.

در این همایش دکتر براتی رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، استان ضمن اشاره به بحران و رکود اقتصادی و معضل بیکاری در دهه اخیر در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه معضل بیکاری در طی سال های گذشته تداوم پیدا کرده است، سیاست های مختلفی برای حل مسئله بیکاری  در سطح کلان  ابلاغ گردیده که توجه به «خلاقیت و نوآوری» از ارکان آن می باشد. وی افزود: امروزه در جریان تولید، از واژه ای به عنوان «دینامیک اشتغال» استفاده می شود و این بدین معناست که شغل هایی صورت روزانه به وجود می آیند و از بین می روند و خروجی این ها، فرصت های شغلی نوینی است که تا پیش از آن وجود نداشته اند. براتی در ادامه با تصریح اینکه دانشگاه ها به عنوان یک ضلع مهم تربیت و آموزش نیروی کار همیشه در صحنه بوده اند و مورد توجه قرار گرفته اند، اظهار داشت: نقش دانشگاه در بحث ایجاد اشتغال پایدار علاوه بر آموزش، بحث ورود به حوزه "نوآوری" است که دانشگاه علمی کاربردی در سطح کلان ورود عملیاتی به این حوزه داشته است. وی خاطر نشان کرد: نیاز مهم امروز ما برای عبور از بحران اقتصادی به رسمیت شناخته شدن جریان نوآوری و خلاقیت است.

 براتی همچنین از افتتاح اولین مرکز رشد و نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در هفته های آینده در شهرک صنعتی بروجن خبرداد و در ادامه به جریان اوتوماسیون در جهان اشاره کرد و افزود: امروزه یکی از مهمترین عوامل از بین برنده فرصت های شغلی اوتوماسیون است که با  از بین بردن خطای انسانی، دقت بالا، آنالیز و تحلیل داده های عظیم، و ساده کردن کارها از نیروهای انسانی پیشی گرفته است اما در کنار این جریان، فرصت های جدید شغلی نیز پدید می آید که لازم است ما با تحلیل از فرصت ها و شرایط خودمان به دانش آموزان و دانشجویان آموزش بدهیم که در این بحران نه تنها آسیب نبیند بلکه  از فرصت های پیش رو استفاده کند، زیرا ما نیز راهی به جز استفاده از تکنولوزی و اتوماسیون نداریم و آینده نیز به این سمت خواهد رفت. از طرفی مطالعات نشان می دهد فرصت های جدید خلق شده در جریان اتوماسیون نقش موثرتری در مشارکت اقتصادی کشورها داشته اند.

دکتر تیرگیر معاون آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توسعه علمی، آموزشی فرهنگی و کارآفرینی از اهداف آموزش پرورش می باشد و در سند تحول به پویایی و بالندگی همراه با کارآفرینی نیز اشاره شده است. وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: نه تنها عملکرد بلکه رویکردهای شخصیتی و رفتار فرد کارآفرین نیز باید به سمت و سوی کارآفرینی سوق پیدا کند. چنین فردی هدف های چالشی ر انتخاب می کند که برای رسیدن به آن به کار و تلاش فراوان نیاز می باشد. تیرگیر به اهمیت پرورش حس استقلال طلبی در افراد جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه الگوهای غلط در جامعه باعث شده است که در اکثریت خانواده ها تنها والدین درگیر معاش و کسب درآمد باشند و فرزندان برای مستقل شدن و اشتغال تربیت نشوند. وی همچنین برخورداری از کنترل درونی و خود مدیرتی را از صفات مهم افراد کارآفرین دانست و مورد توجه قرار گرفتن خلاقیت و نوآوری را مهم و تاثیرگزار تلقی نمود.

 پس از ایراد سخنرانی توسط مسئولان  و کار آفرینان  برتر در حوزه شیوه های راه اندازی کسب و کار، کارآفرینی و کار تیمی، دانش آموزان از مجموعه های اشتغال زا و موفق قطب صنعتی بازدید نمودند. در بخش پایانی این همایش نیز دانش آموزان به گروه ها و تیم هایی تقسیم بندی شده و با همکاری یکدیگر به ارائه ایده های نوآورانه و کارآفرینانه پرداختند. پس از بررسی ایده های ارائه شده، تیم های ایده پرداز برتر معرفی شده و به آنان جوایزی اهدا گردید.

 

ارسال نظرات