خبرهای داغ:
سرهنگ مهران مرادی جانشین محترم سپاه استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ماموریت امروز بسیج شناسایی و حمایت نخبگان است. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از چهارمحال و بختیاری، سرهنگ مرادی جانشین سپاه پاسدران استان در جمع دانش آموزان استان و در همایش یک روزه تعاون، کارآفرینی و اشتغال اظهار داشت: بسیج در دوره های مختلف انقلاب کارکردهای مختلف خود را به منصه ظهور رسانده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۷۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

بسیج از خاکریزهای خط مقدم تا سنگرهای علم و فناوریبسیج از خاکریزهای خط مقدم تا سنگرهای علم و فناوری

سرهنگ مهران مرادی جانشین محترم سپاه استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ماموریت امروز بسیج شناسایی و حمایت نخبگان است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از چهارمحال و بختیاری، سرهنگ مرادی جانشین سپاه پاسدران استان در جمع دانش آموزان استان و در همایش یک روزه تعاون، کارآفرینی و اشتغال اظهار داشت: بسیج در دوره های مختلف انقلاب کارکردهای مختلف خود را به منصه ظهور رسانده است. 

وی افزود: پس از تشکیل بسیج به فرمان امام در سال 58، بسیج نقش شایان توجهی را در مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب داشت، پس از آن در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی باز هم بسیج کارکرد دیگری از خود نشان داد و نیروهای جوانان و نوجوانان بسیجی در کنار ارتش و سپاه جان خود را که عزیزترین دارایی شان بود تقدیم کردند که ما امروز امنیتمان را مدیون آن رشادت ها هستیم. بسیج با 300 گردان در دفاع از کشور شرکت داشت که چنین ظرفیتی با یک نیروی نظامی کشور برابری می کند که در هیچ جای دنیا چنین ساختار مردمی نداریم و به جرات می توان گفت بسیج در هیچ کجای دنیا تقلید شدنی نیست. در دروان سازندگی نیز بسیج با روحیه جهادی و تفکر بسیجی  وارد شد و به کمک دولت ها آمد و دوره درخشانی را رقم زد. وی در ادامه تصریح کرد: در دهه سوم انقلاب که رهبر فرزانه آن را دوران پیشرفت علم و فناوری و عدالت اجتماعی نام نهادند، بسیج باز هم احساس مسئولیت کرد و طبق مطالعات و رهنمودهای رهبری با تشکیل بسیج علمی پژوهشی و فناوری در سطح کشور توانست در راستای شناسایی و جذب نخبگان بسیج مردمی گامی موثری را در راستای رشد علم و فناوری کشور بردارد. رهبر انقلاب نیز بر این مسئله تاکید دارند که یکی از مهم ترین عوامل اقتدار کشور پیشرفت علم و فناوری است.

مرادی در انتقاد به برخی کاستی های نظام آموزشی گفت: چرا باید دانش آموزان و دانشجویان به سمت نمره و کارهای تئوری سوق پیدا کنند، اما علم و دانش تئوری آنان به کار عملی و تولید محصول منجر نشود؟ و چرا دانش آموزان و دانشجویان ارتباط مستقیم با قطب صنعت و تولید نداشته باشند؟ وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این زمینه ضعف هایی داریم که نیازمند توجه بیش تری می باشند.

سرهنگ مرادی اظهار داشت: امروز بسیج علمی پژوهشی با ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و خانه نخبگان بسیج در جهت شناسایی چهره های  علمی و حمایت آنها توفیقات چشمگیری داشته است. وی لازمه تحرک و پویایی در بحث علم و فناوری را روحیه جهادی دانست و اظهار داشت: باورِ "ما می توانیم" باید در جامعه نهادینه شود و همانطور که آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب فرمودند: «در پیشرفت علمی باید رویه سازی و جریان سازی شود» که این کار زمینه ساز رشد و پرورش استعدادی علمی است، از طرفی رشد علمی نباید درگیر سلائق افراد شود. وی همچنین تاکید کرد: هدف دشمنان این است که باور "ما می توانیم" را از ما بگیرند، لذا ابزار بصیرت لازمه گام برداشتن در این راه است که راه را اشتباه نرویم.

ارسال نظرات