معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران با تولید حدود ۲.۲ میلیون تن گوشت مرغ در سال هفتمین کشور تولید کننده در جهان است.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۷۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن رکنی در همایش بین المللی مدیریت حمل و نقل در صنعت طیور اظهار کرد: امروز شاهد پیشرفت علم در جهان هستیم و نباید از بحث‌های روز دنیا عقب بمانیم.

وی یکی از موضوعات مهم در کشور را بحث طیور اعلام کرد و گفت: ایران با تولید حدود ۲.۲ میلیون تن گوشت مرغ هفتمین کشور تولید کننده در جهان است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: مصرف سرانه گوشت مرغ در کشور ۲۸ کیلو گرم و متوسط آن در جهان حدود ۱۴ کیلوگرم است که در این بین باید زنجیره‌های تولید صفر تا ۱۰۰ پیگیری شود.

رکنی با اشاره به صنعت حمل و نقل و توجه بیشتر به آن خاطرنشان کرد: باید حمل و نقل طیور در کشور از لحاظ بهداشتی دارای وضعیت مناسبی باشد تا شاهد تلف شدن بخشی از طیور در هنگام حمل و نقل آن نباشیم.

وی افزود: باید همکاری صنعت و تولید کنندگان در بحث حمل ونقل را به فال نیک گرفت و در اینده نزدیک منافع ارزشمند این همکاری را مشاهده کرد.
در بخش دیگر این همایش غلامعلی فارغ دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: در سال ۱۳۹۵ حدود ۳ میلیون جوجه یک روزه در کشور تولید می‌شد که این رقم درحال حاضر به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد در سال رسیده است.

وی افزود: از سال ۵۰ حمل و نقل جوجه یک روزه توسط ماشین‌های کوچک با جعبه‌های چوبی و سپس پلاستیکی انجام می‌گرفت و بعد از آن با کمی تغییر و عایق بندی ماشین‌ها بیش از ۴۴ سال است که حمل و نقل طیور فقط ۱۰ درصد بهبود نسبی پیدا کرده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه با بیان اینکه باید از حمل و نقل مدرن و پیشرفته در جابه جایی طیور استفاده شود خاطرنشان کرد: صدمات وارده به طیور به واسطه حمل و نقل سنتی بسیار بالاست و با وضعیت فعلی در کنار تلف شدن جوجه‌ها حداقل ۲ گرم اُفت وزن از جوجه کشی تا مرغداری رخ می‌دهد که باعث کاهش ۲۰۰ گرمی در وزن نهایی مرغ‌ها می‌شود.
ارسال نظرات