سازمان خصوصی سازی 100 درصد سهام شرکت ماشین سازی تبریز را به همراه املاک واقع در منطقه ایل گلی این شهر، به وکالت از سوی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به بخش خصوصی واقعی واگذار کرد.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۶۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

 

 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، «سید جعفر سبحانی» مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1392 مقرر شد دولت بخشی از طلب اعضای صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد را بپردازد و دولت نیز با دریافت اعتبار مورد نیاز از خزانه داری کل کشور، موضوع را حل کرد.

وی افزود: دولت به ازای مطالبات کارکنان فولاد سهام شرکت ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز و املاک آن واقع در ایل گلی تبریز را به اعضای این صندوق واگذار کرد و مقرر شد سهام این شرکت با وکالت سازمان خصوصی سازی به فروش برسد.

سبحانی اظهار داشت: پس از 2 سال بازیابی و همچنین انجام مذاکرات متعدد با خریداران و متقاضیان، سازمان خصوصی سازی طی روزهای کاری گذشته سهام و املاک یاد شده را به قیمت تقریبی 688 میلیارد تومان به یکی از صنعتگران و کارآفرینان اهل آذربایجان شرقی واگذار کرد.

به گزارش ایرنا، کارخانه ماشین سازی تبریز در سال 1351 با هدف تولید انواع ماشین افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ های آب، الکترو موتور ، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی به بهره برداری رسید.

محصولات این شرکت اکنون به کشورهای الجزایر، آفریقای جنوبی، عراق، ترکیه، آلمان، اتریش، جمهوری آذربایجان، یونان و عمان صادر می شود.
ارسال نظرات