خبرهای داغ:
در حوزه مباحث رسانه ای، روابط عمومی هایی را موفق می دانند که با به خدمت گرفتن شیوه ها و روش های نوین ارتباطی و مهارت های ارتباطی، بتوانند حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره وری را از رسانه های جمعی کسب کنند.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۴۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

خبرگزاری بسیج قزوین: روابط عمومی، تلاش آگاهانه و دوسویه‌ای است که به منظور تامین اهداف مورد قبول جامعه بین سازمان و گروههای اجتماعی مرتبط و از طریق گفتمان و رسیدن به فهم مشترک بین طرفین ارتباط صورت می پذیرد و مدیریت آن را واحد روابط عمومی به عهده دارد.
روابط عمومی عبارت از تلاشه و اقداماتی آگاهانه، برنامه‌ریزی شده و سنجیده، برای استقرار و کسب تفاهم متقابل، بین یک سازمان و گروه های مورد نظر آن است.
روابط عمومی، فلسفه ای اجتماعی – مدیریتی است که مدیران مسوولیت شناس، این فلسفه را با کمال صراحت در مقررات و خط مشی خود بیان می کنند و کلیه اقدامات خود را با فلسفه اجتماعی منطبق می سازند. آنگاه کلیه اقدامات و اعمال موسسه را که ناشی از فلسفه اجتماعی مدیریت بوده به اطلاع مرتبطین خود می رسانند تا حسن نیت و تفاهم مردم را جلب کنند. باید گفت روابط عمومی دارای ماهیتی رسانه ای است و در طبقه بندی ها، در صف رسانه ها قرار می گیرد.
در حوزه مباحث رسانه ای، روابط عمومی هایی را موفق می دانند که با به خدمت گرفتن شیوه ها و روش های نوین ارتباطی و مهارت های ارتباطی، بتوانند حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره وری را از رسانه های جمعی کسب کنند.
در۲۰ سال گذشته، روابط عمومی در ایران، توانسته کم و بیش به بالا دستی هایش این تفکر را القا کند که روابط عمومی پوستر چسبان نیست و یا آنها را قانع کرده که نظرسنجی از مردم چیز بدی نیست. اما تصور بر این است که هنوز نتوانسته به تبیین روابط عمومی آرمانی دست یابد و انرژی خود را بر توسعه آن متمرکز کند.
با اقتباس
با فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، بهانه ای دست داد تا با تنی چند از روابط عمومی های فعال استان گفتگویی ترتیب دهیم که از نظر می گذرد.
بی مهری مدیران به روابط عمومی ها و عدم تعامل رسانه ها در انعکاس اخبار

روابط عمومی پوستر چسبان نیست
سید حسین بی نیاز مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در تشریح نقش روابط عمومیچنین می گوید: روابط عمومی در سه سطح تعریف می شود که ابتدایی ترین و پایین ترین نقش یک مسوول روابط عمومی، به عنوان کسی است که در مناسبت های مختلف شرکت و در واقع تهیه کننده لوازم مراسمات سازمانی می تواند باشد.
وی گفت: سطح دوم مسوول روابط عمومی، نقش آفرینی به عنوان یک مشاور اجرایی و بر اساس مستندات و مشاهدات است و در واقع اتفاقات مختلف را تجزیه و تحلیل می کند و سطح سوم به عنوان عالی ترین سطح، بازویی برای مدیر و در واقع مغز متفکر یک سازمان است و در مقام یک مشاور نقش آفرینی می کند.
بی نیاز می گوید: دو نگاه عمده به جایگاه روابط عمومی وجود دارد که شامل نگاه مدیر مجموعه به روابط عمومی و نگاه خود فرد مسوول روابط عمومی به این جایگاه می باشد و متاسفانه دیدگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی، در همان سطح ابتدایی باقی مانده و این امر مناسب مجموعه فعالی به نام روابط عمومی در یک سازمان نیست.
وی اظهار کرد: در حال حاضر جایگاه روابط عمومی در نگاه جامعه، بسیار مطلوب است و مردم نگاه مثبتی به این جایگاه دارند و وقتی صحبت از روابط عمومی می شود، دقیقا مردم متوجه قدر و منزلت و فعالیت های خاص روابط عمومی می شوند.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد: اما متاسفانه از دید مسوولان، چنین چیزی نیست و بسیاری از مسوولان دوست دارند تا روابط عمومی ها، مجیزگوی مدیران خود باشند در حالیکه یکی از وظایف روابط عمومی ها، تبیین افکار عمومی نسبت به فعالیت های سازمان برای مدیر است و نیز بتواند از دریچه رسانه ها عملکردها را نقد کند و ذائقه مخاطب را بسنجد و مانند پلی، وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بین مدیر و مردم را انجام دهد.
بی نیاز ضمن اشاره به عملکرد مطبوعات و خبرگزاری های استان افزود: گلایه ایی بر عملکرد مطبوعات و نشریات استان وارد است. آموزش و پرورش، مانند بسیاری از سازمان ها، دارای بودجه های کلان نیست بلکه دستگاهی مدیریتی است که فعالیت های زیادی در رابطه با تعلیم و تربیت فرزندان جامعه در آن انجام می شود اما انعکاس اخبار آموزش و پرورش، به عنوان قشر فرهیخته جامعه، آن گونه که شایسته این دستگاه انسان ساز بوده، انجام نمی شود و این در حالی است که روابط عمومی آموزش و پرورش تعامل مناسبی با رسانه های استان دارد.
از ناشناخته ماندن جایگاه روابط عمومی ها تا بی توجهی مدیران به این بخش از سازمان ها

روابط عمومی پوستر چسبان نیست
رضا محمدی مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از نقش روابط عمومی در سازمان ها چنین می گوید: روابط عمومی، سیاست گذار اهداف سازمانی در افق آینده و سخنگوی سازمان در حوزه های مختلف و انعکاس دهنده فعالیت های سازمان به اصحاب رسانه، خبرگزاری ها، صدا و سیما و وزارتخانه مربوطه است.
وی گفت: روابط عمومی در واقع تسهیل کننده ارتباطات سازمانی است و می تواند نقش محوری در سازمان به عنوان یکی از ارکان اساسی در ارتباط بین مردم و سازمان مربوطه ایفا کند.
محمدی اظهار کرد: امن ترین مسیر جهت دریافت آمار و اخبار مربوطه یک سازمان به حوزه های مختلف جهت انعکاس و ارائه عملکرد از کانال روابط عمومی صورت می پذیرد اما متاسفانه امروزه روابط عمومی ها هنوز نتوانسته اند جایگاه اصلی خود را در سازمان ها داشته باشند و توجه لازم از سوی مدیران به جایگاه روابط عمومی ها در میان کل دستگاه های اجرایی وجود ندارد.
مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: امیدواریم با مصوبات اخیر که در جلسات مختلف وزارتخانه ای و استانداری تعیین شده، ضمن اصلاح جایگاه ساختاری روابط عمومی به همراه تزریق امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز، شاهد بالندگی بیشتر این بخش در میان دستگاه های اجرایی جهت انعکاس هرچه بهتر فعالیت های سازمانی در سطح استانی و ملی باشیم.
این گزارش ادامه دارد...

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها