دیدار رئیس فدراسیون فوتبال کشور با استاندار سیستان و بلوچستان

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،بهمراه امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۱۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان سیستان و بلوچستان، در این دیدار محمود رضا امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان در حضور سید دانیال محبی استاندار، برنامه‌های سفر ریاست فدراسیون فوتبال کشور به زاهدان را حضور در مجمع سالیانه هیات فوتبال استان، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و با زدید از زیرساخت‌های ورزشی عنوان کرد.

محبی استاندار در این دیدار گفت: طبیعت خشن سیستان و بلوچستان باعث شده است جوانان و نوجوانان استان از توانمندی جسمانی و قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند که این ویژگی در کنار تعصب و غیرت آنان سبب شده است در رشته‌های مختلف ورزشی موفق باشند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور است، افزود: سرانه ورزشی استان متناسب با جمعیت بالای جوانان و نوجوانان استان نیست و به همین دلیل ورزشکاران استان فضای ورزشی کافی و استاندارد در اختیار ندارند که این موضوع یکی از خواسته‌های آنان است.

استاندار ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای دریا و سواحل بکر و زیبا می‌باشد که از این ظرفیت بایستی برای راه اندازی و توسعه ورزش‌های آبی و ساحلی بهره برد.

محبی ادامه داد: بهره برداری ورزشی از دریا و سواحل استان می‌تواند جذب بیشتر گردشگر را به استان موجب شود.

وی افزود:کم تحرکی یکی از مشکلات کشور وعزیزانمان در استان می‌باشد که باید با برنامه ریزی و تلاش همه دستگاه‌های متولی، فرهنگ ورزش در خانواده‌ها نهادینه شود و زمینه ترغیب و تشویق افراد دارای سرمایه برای احداث فضا‌ها و سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف استان فراهم گردد.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان استان دارای توانمندی‌ها و استعداد‌های فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی هستند. خواستار ایجاد زمینه‌ای برای کشف استعداد‌های آنان برای حضور در میادین قهرمانی شد.

استاندار همچنین از آماده سازی ۲۰۰ قطعه زمین خاکی برای انجام ورزش‌های ساحلی، ماسه‌ای و خاکی در استان خبر داد و از فدراسیون فوتبال خواست، تامین توپ، تور، تیرک دروازه را برای ورزشکاران در این زمین‌ها عهده دار شود که مورد موافقت رئیس فدراسیون فوتبال کشور قرار گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور با اشاره به آمار ۱۵ هزار نفری فوتبالیستان در سیستان وبلوچستان گفت:ورزشکاران برخی نقاط استان در این زمینه استعداد بیشتری دارد.

مهدی تاج افزود: فوتبال استان در لیگ دسته سه کشور حضور دارد که به دلیل عدم بنیه مالی مناسب و نبود حامی و اسپانسر نتوانسته است به دسته‌های بالاتر راه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت بخش خصوصی از تیم‌های ورزشی بویژه تیم‌های فوتبال و فوتسال استان، شاهد رشد و ارتقاء جایگاه استان در این رشته‌ی ورزشی در کشور باشیم.

رئیس فدارسیون فوتبال کشور در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:ورزش فوتبال سلامت و نشاط اجتماعی استان را در پی دارد، لذا انتظار داریم مسئولان استانی به ویژه، استاندار ورزش دوست، سیستان و بلوچستان حمایت‌های بیشتری از این رشته پرطرفدار انجام دهد.

گفتنی است: در این دیدار امیاری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، طالقانی مسئول امور استانها، کرد معاونت توسعه امور ورزش، رئیس و اعضای هیات فوتبال استان، تاج را همراهی کردند، و پیرامون ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت پیشبرد اهداف ورزشی الخصوص رشته پرطرفدار فوتبال در استان سیستان و بلوچستان بحث و تبادل نظرشد.
ارسال نظرات