نوای ملکوتی «مرحبا یا شهرالرمضان» در سطح مساجد استان مژده فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان را می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۱۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، پنجره را باز کنید، خوب گوش کنید، صدای بال فرشته هاست. دوباره آمده اند. سخت مشغول کارند. سبد سبد ثواب می‌برند بالا و دوباره بر می‌گردند. فقط ثواب، فقط کار خوب، چیز دیگر ممنوع است.

ناخالصی و کار بد اصلا، آدم ها، راحت نفس می‌کشند. همه خوب شده اند. آن قدر خوب که با فرشته‌ها اشتباه می‌گیریدشان. آن قدر خوب که فکر می‌کنی «آقا» ظهور کرده است و عقل‌ها آن قدر رشد کرده که آدم‌ها خیر و بدشان را از روی اثرات و نتایج ماندگارش تشخیص می‌دهند و عمل می‌کنند.

کسی دروغ نمی‌گوید. تهمت نمی‌زند. بازار غیبت کساد است. مردم از اذیت کردن دیگران می‌ترسند. حتی فری قلدره هم برای بچه‌های محله فقط خط و نشان می‌کشد و می‌گوید: نه، بگذار رمضان تمام شود.

کردستان از جمله استان‌هایی است که ماه مبارک رمضان در آن با سنت‌های خاصی همراه است.

مردم این استان چند روز قبل از فرارسیدن ماه رمضان مساجد و تکایا را برای ماه مهمانی خدا آماده می‌کنند و نوای ملکوتی «مرحبا یا شهرالرمضان» در سطح مساجد استان مژده فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان را می‌دهد.

نوای روحبخش «مرحبا یا شهر الرمضان، مرحبا یا شهر البرکت و الاحسان» همراه با قرائت دعا و ذکر و همچنین قرائت اشعار مختلف در مدح رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) تا نیمه ماه رمضان در مساجد و تکایای استان ادامه دارد.

اقامه نماز تراویح از دیگر آداب و رسوم استان کردستان در ماه مبارک رمضان است و مردم در این ماه هر شب در مساجد جمع شده و بعد از نماز عشاء، نماز تراویح را اقامه می‌کنند.

برپایی مراسم اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان و مصادف با لیالی قدر در مساجد، جشن نزول قرآن کریم و مولودی خوانی از دیگر آدابی است که مردم استان کردستان در ایام ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند.

رمضان، آمدنت به میان مردمی که خود را برای حضور در لحظه‌هایت آماده کرده‌اند مبارک باد می‌گوییم.

لحظه‌هایی که منشا خیر و برکتند و بی‌شک باران لطف و مرحمت خداوند را بر سر بندگان محبوب معبود می‌گستراند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات