حجت الاسلام علوی:

رمضان ماه دلدادگی بندگان به معبود یکتا است

حجت الاسلام سید محمد رضا علوی گفت : ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، ماه بارش رحمت الهی، ماه بهار قرآن و ماه دلدادگی بندگان به معبود یکتاست.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۱۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزای بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با حلول ماه مبارک رمضان ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان با استفاده از احادیث و روایات گفت : ماه مبارک رمضان ماهی است که نزد خدا برترین ماه ها، روزهایش برترین روزها، شب هایش بهترین شب ها و ساعت هاى آن بهترین ساعت هاست .

وی ادامه داد: رمضان ماهى است که در آن به میهمانى خدا دعوت شده ایم و ما را در این ماه از کسانى قرار داده اند که شایسته کرامت خدا باشیم. کارشناس مسایل فرهنگی افزود: نفس کشیدن روزه دار در این ماه تسبیح و خوابیدنش در آن عبادت و عملش  مقبول ودعاى  روزه دار در آن مستجاب است .

وی ادامه داد: با نیت هایى پاک و خالص، و دلهایى صاف و ساده از خدا بخواهیم ما را موفق به روزه و خواندن کتاب آسمانیش قرآن مجید نموده و از آمرزش  الهی در این ماه بزرگ  بهره مند نماید.
حجت الاسلام سید محمد رضا علوی در ادامه گفت: در روایات نیز از ماه رمضان با عظمت یاد شده است. در روایتى آمده است: با نزدیک شدن ماه رمضان، رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله  وسلم خطبه‌ای ایراد کرد و در فرازى از آن فرمود: «اى مردم! این ماه، ماهى است که خداوند متعال شما را از میان امت ها بدان اختصاص داده است. این ماه سرور و بزرگ همه ماه ها است. در این ماه شب (لیلة القدر) است که بهتر از هزار ماه مى‌باشد.
در روایتى دیگر، ماه رمضان، ماه استجابت دعا، آمرزش گناهان، زیاد شدن روزی، و چند برابر شدن پاداش اعمال نیک و عبادت، معرفى شده است
وی در ادامه افزود: آماده شدن براى ورود به این ماه همراه با استغفار، توبه، تلاوت قرآن و اداى حق الناس،  دعا، صدقه دادن، بخصوص در شب قدر و دهه آخر این ماه،دعا هنگام رؤیت هلال ماه و نیز خواندن دعاى وارد شده در نخستین شب ماه، همچنین دیگر شب ها و روزهاى این ماه،افطاری دادن به مؤمنان، از جمله مواردی است که در این ماه مبارک توصیه شده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار