کارشناس مسایل سیاسی:

امروز زمان انتخاب اروپا بین استقلال و نوکری آمریکاست

دکتر حسین عبداللهی فر گفت: بسیاری از جوانان و مردم اروپا، دنباله روی از آمریکا را نمی پسندند و خواستار اتخاذ موضع مستقل اتحادیه هستند.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۹۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی بصیرتی فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه در این مراسم با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به تشریح مسایل مهم سیاسی روز داخلی، منطقه ای و عرصه بین الملل پرداخت.

دکتر حسین عبداللهی فر با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها در بحث برجام، افزود: هرچند برجام عملاً هیچ سودی برای کشور ما نداشت، اما بدعهدی آمریکایی ها را به جهانیان اثبات کرد و با خروج آمریکا از برجام، دنیا فهمید که مقصر اصلی آمریکاست .

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی افزود: بهانه ترامپ برای خروج از برجام این بود که غروب و پایان برجام برایش خیلی تاریک بود.

وی ادامه داد: در بحث اروپایی ها نیز دیدگاه های مختلفی وجود دارد؛ که یک نظر خوش بینانه است و می گوید؛ اتحادیه اروپا از 26کشور تشکیل شده که اتفاق نظر و اختلاف نظرهایی بین آنها وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

دکتر عبداللهی فر گفت: امروز بسیاری از جوانان و اقشار مختلف مردم اروپا، دنباله روی از آمریکا را نمی پسندند و خواستار اتخاذ موضع مستقل اتحادیه هستند.

وی افزود: بیشترین تعاملات اقتصادی را کشور ما با اتحادیه اروپا دارد و ارتباط و مرادوات اقتصادی و تجاری کشور ما با اروپا، قابل قیاس با آمریکا نیست.

این کارشناس مسایل سیاسی ، برخی مشکلات اقتصادی در کشور را ناشی از سودجویی فرصت طلبانی دانست که برای سود بیشتر، اختلالاتی را در بازار ایجاد می کنند و باعث وارد آمدن فشار بیشتر به مردم می شوند، که تدبیر مسئولان در برخورد با این افراد را می طلبد.

دکتر عبداللهی فر، ادامه داد: خروج آمریکا از برجام، فرصت و زمان بسیار خوبی برای آزمودن این مسئله است که آیا اروپا می خواهد مستقل باشد و خودش تصمیم گیرنده باشد؛ یا اینکه نوکری آمریکا را برمی گزیند.

وی در ادامه به تشریح برخی مسایل منطقه ای و عرصه بین الملل پرداخت و با اشاره به نتایج انتخابارت لبنان و عراق، گفت: چیزی که آمریکایی ها را در چهلمین سال انقلاب اسلامی عصبانی کرده این است، که می بینند این انقلاب ماندگار شده و علاوه بر تکثیر، پیشرفت می کند.

رئیس اندیشکده سیاسی سپاه، اضافه کرد: مردم لبنان در انتخابات اخیر قدرشناسی کردند و با حمایت از حزب الله و تفکر مقاومت در برابر استکبار بویژه آمریکا، باعث شد که حزب الله از نظر قدرت نرم افزاری نیز رشد کند.

وی، بازنده انتخابات در عراق و لبنان را رژیم سعودی و آمریکا دانست و گفت: در عراق جبهه ضد استکباری موفق شد بیشترین آرا را از آن خود کند و مجلس آینده عراق ان شاءالله بهتر و قوی تر از گذشته خواهد بود.

دکتر عبداللهی فر در پایان به راه حل مشکلات درون کشور اشاره کرد و  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: متأسفانه برخی نمی گذارند تفکر انقلابی در کشور حاکم شود و همین عده مشکلات کشور را به پای انقلاب اسلامی می نویسند.

وی، تصریح کرد: حل مشکلات کشور در گرو تفکر انقلابی و روحیه جهادی است و مسئولان باید با نگاه به ظرفیت ها و استعدادهای درون کشور و مردم با حمایت از کالا و خدمات ایرانی در حل مشکلات کشور سهیم باشند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

پاسخ به سؤالات پایان بخش این گردهمایی بصیرتی بود که با حضور فرماندهان، مدیران، مسئولان و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار