خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت:مردم از کمبودها ناراحت نیستند و از تحریم ها ناراحت نبودیم و ناراحتی از تبعیض و مواسات نداشتن جامعه نسبت به یکدیگر است که دلها را درد می آورد.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۵۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در اولین یادواره استانی شهدای کار و کارگر استان سمنان در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود با تبریک ایام با اشاره نام شهید و شهدا اظهار کرد: شهدا نیاز یادواره ندارند و ما نیاز داریم یادواره شهدا برگزار کنیم و یادواره‌ها تکثیر پیدا کرده و برای واکسینه کردن جامه مهم است و کارگران هم در عرصه کار و هم در عرصه مبارزه تا امروز در جبهه کار و تلاش برای پیشرفت و توسعه کشور و هم جمع زیادی در طول پنج دهه جان خود را فدای انقلاب دین و ارزش‌ها و اعتقادات کردند.
وی با اشاره به دعای شعبانیه و عمل به مزمون این دعا در جامعه و کشور ادامه داد: خدایا من را روزی کن اهل مواسات کسانی باشم که روزی آن‌ها کم شده به برکت روزی که دادی مواسات را روزی کن، مساوات توصیه دست نیست و حقوق مساوی عدالت نیست، اما مواسات داشته باشد یعنی همدلی همگرایی توجه به نیاز‌ها داشتن اگر این باشد ارزش دارد و اگر نباشد سخت است.
امام جمعه شاهرود افزود: مردم از کمبود‌ها ناراحت نیستند و از تحریم‌ها ناراحت نبودیم و دشمنی‌های دشمن ناراحت نیستیم و هزینه حق باید پرداخت شود و ناراحتی از تبعیض و مواسات نداشتن جامعه نسبت به یکدیگر است که دل‌ها را درد می‌آورد.
وی تصریح کرد: مواسات داشتن درد‌ها و عقده‌ها را کم می‌کند، همدردی باید باشد و جامعه آرام خواهد بود با همه سختی‌ها و این دعا مستجاب شود لهرژان دعا است که جامعه را به آرامش برساند.
امینی با بیان اینکه برخی کارگران صدا دارند گفت: برخی کارگران نماینده و صدا ندارند و کارگران ساختمانی که نه بیمه دارند و کار ندارند و جای استقرار ندارند و فریاد رس ندارند و همه ما مسوول هستیم و به اندازه سهم خود حق دارد و همه باید دنبال باید پ. این همان مواسات است.
وی از برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد که بصورت مردمی این یادواره را برپا کردند و همه ارواح شهدا دعا گوی عزیزان دغدغه‌مند باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها