حجت الاسلام عباس رضی گفت: با انجام استغفار در ماه مبارک شعبان، می توان به بهترین نحو ممکن وارد ماه مبارک رمضان شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۲۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ در آستانه ماه میهمانی خداوند و ماه مبارک رمضان ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سامان گفت: یک بحثی در خطبه شعبانیه وجود دارد که در آن پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) یک دستوراتی برای ورود به ماه مبارک رمضان مشخص کرده اند.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: با رجوع به قرآن کریم در می یابیم که ماه رمضان چند قله دارد و قله اصلی این ماه قرآن است و فلسفه روزه رسیدن به تقواست . و با انجام استغفار در ماه مبارک شعبان می توان به بهترین نحو ممکن وارد ماه رمضان شد.

وی در ادامه با اشاره به مراحل آماده سازی برای ماه رمضان؛ عنوان کرد: این مراحل، مقدمات خاصی را می طلبد؛ برای فراهم سازی مقدمات نیز باید قبل از ماه رمضان خود را آماده ورودبهاین ماه کنیم، لذا قرآن در این خصوص می فرماید "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ" یعنی روزه بر شما واجب شده است.

این کارشناس مسایل دینی خاطر نشان کرد: پر فضیلت ترین ماه در طول سال، ماه رمضان است و هیچ ماهی از نظر فضیلت به این ماه نمی رسد .

حجت الاسلام رضی گفت: یکی از دلایلی که بیانگر عظمت این ماه است صریح آیه قرآن است که اشاره به عظمت این ماه دارد همچنین خطبه معروف پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم )که در مسجد النبی ، در آخر ماه شعبان فرمودند:(أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَهِ وَ الرَّحْمَهِ وَ الْمَغْفِرَهِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.) در ماه رمضان در های توبه به روی بندگان باز است و روز های آن بهترین روز ها و شب های آن بهترین شب ها ست و ماهی است که همه بندگان به مهمانی خداوند متعال دعوت می شوند .

وی تصریح کرد: از ویژگی های خاص این ماه این است که طبق فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) در این ماه عظیم نفس های شما تسبیح خداوند و خواب شما عبادت و هر عمل خیری در این ماه مورد قبول در گاه خداوند است و هر چه از خدا بخواهید به شما می دهد.

رضی افزود: همچنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم )فرمودند: در این ماه خداوند ملائکه زیادی را مأمور کرده است تا برای روزه داران دعا کنند و حضرت جبرائیل (علیه السلام )به من گفتند:حضرت حق به من گفته است در این ماه دعای ملائکه را رد نکنید و این نشانگر قدر و منزلت این ماه عزیز است .

ارسال نظرات