مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان:

همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت:فقدان برنامه‌های فرهنگی در سکونتگاه‌های غیر رسمی نگران کننده و آسیب‌زا است و همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۰۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در یکصد و پنجمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: فقدان برنامه‌های فرهنگی در سکونتگاه‌های غیر رسمی نگران کننده و آسیب‌زا است و همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی بصورت جهادی انجام گیرد و برای پیشگیری و مقابله آسیب‌های اجتماعی از تمام ظرفیت‌ها و امکانات باید استفاده برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تاکید براینکه باید بسیاری از مشکلات را در خود خانواده و یا مساجد برطرف کرد، گفت: کارکرد نهاد‌های مدنی را نباید نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: در بسیاری از مواقع ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی منجر به وجود مشکلات می‌شود و اعتماد مردم از دستگاه‌ها را سلب می‌نماید.

وی افزود: دشمنان به دنبال تضعیف دین و عقاید و ارزش‌ها میان مردم هستند و از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی استفاده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و بیکاری از مشکلات و معضلات امروز جامعه است و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند برای کاهش این آسیب‌ها تلاش کنند.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: اگر اعتباری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص می‌یابد باید بین همه دستگاه‌ها توزیع شود چرا که همه ارگان‌ها در این راستا وظیفه دارند، فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام کرمی مقابله با ناهنجاری‌ها، تقویت قانونگرایی، انضباط اداری، توجه به وجدان کاری، توجه به سبک زندگی اسلامی را نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری ادارات مختلف دانست و افزود: از ایده و نظرات تمامی ارگان‌ها و صاحبنظران در این راستا استفاده می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی فرصتی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی است، اظهار کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی دامنگیر جامعه شده و جامعه ما باتوجه به اسلامی بودن و فرهنگ غنی که دارد مورد هدف دشمنان است و همواره به دنبال راهکار‌هایی برای تخریب و ترور شخصیت مسوولان انجام می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این راستا انجام می‌دهند.

آمار‌های آسیب‌های اجتماعی کشور نگران‌کننده است

فرانک قدسی با اشاره به وجود فرصت‌های زیاد در کشور برای اعتلای ایران اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: وجود مقام معظم رهبری و تدابیر و بیانات ایشان فرصت ارزشمندی در این راستا به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: آمار‌های آسیب‌های اجتماعی کشور نگران‌کننده است و ما بعنوان یک کشور اسلامی که الگوی جهان اسلام هستیم باید به طور جدی به این مقوله بپردازیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان وحدت و همدلی مردم را به عنوان فرصتی دیگر در کشور برای کاهش آسیب‌ها خواند و یادآور شد: همه ما در معرض آسیب‌ها هستیم و باید مراقب باشیم.

قدسی اضافه کرد: استان کردستان از لحاظ مذهب و قومیت همدست نیست و باید این تنوع قومیت و مذهب را بعنوان فرصتی بنگریم و همدلی مردم را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: پنج آسیب عمده به عنوان آسیب‌های اصلی در استان‌های کشور شناسایی و احصا شده‌اند که شامل بیکاری، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان حمایت از کارآفرینان را عامل کاهش بیکاری به عنوان یک آسیب دانست و گفت: باید از کارآفرینان ایده‌دار حمایت‌های لازم صورت گیرد و همه دستگاه‌ها باید از کارآفرینان حمایت کنند.

قدسی عنوان کرد: امروزه خانواده‌ها تحکیم‌هایی که باید داشته باشند ندارند و به دلالی عاطفی می‌پردازند و این باعث جدایی عاطفی خانواده‌ها می‌شود که در شان کشور اسلامی ما نیست.

وی اعلام کرد: کودکان با یادگیری مشاهده‌ای در حال آموختن هستند و باید والدین مراقب باشند و نوع برخورد و گفتار و رفتارشان در برابر کودکان درست باشد.

قدسی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه اعتیاد گفت: علیرغم برگزاری این کارگاه‌ها و مراسم‌ها، اما سرعت رشد فعالیت‌های انجام شده با رشد آسیب‌ها هماهنگ نیست و آسیب‌ها به سرعت رشد می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان افزود: از راه‌های ورود مفاسد اخلاقی مهاجرت‌هایی است که به دلیل بیکاری انجام می‌گیرد و منجر به حاشیه‌نشینی می‌شود که ممکن است ساکنان حاشیه‌شهر از لحاظ فقر فرهنگی دچار مشکل شوند.

وی گفت: در بحث ایجاد دفاتر تسهیل‌گری کردستان پیشتاز استان‌های کشور است و از این دفاتر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ محله در حاشیه شهر‌ها ساماندهی شده و توسط مردم دفاتری در این محلات تشکیل شده که بزودی دفاتر افتتاح خواهند شد.


مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: احصای نیاز‌های مناطق حاشیه شهر در راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری مهم است و برنامه‌های امور اجتماعی هدایتگرانه، حمایتگرانه و مقتدرانه پیش خواهد رفت و با درایت و تدبیر تلاش می‌شود که از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار