جشن شکرگزاری قرآن برای دانش آموزان البرز برگزار شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : جشن شکرگزاری قرآن برای 42 هزار و 307 دانش آموز پایه سوم ابتدایی مدارس ابتدایی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۰۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، جعفر مقیمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دختر و پسر در این جشن که به صورت مدرسه ای و منطقه ای برگزار شد ، شرکت کردند.

جشن شکرگزاری قرآن برای دانش آموزان البرز برگزار شد
وی با اشاره به اینکه این جشن برای دانش آموزان به زبان شعر، هنر و قصه پیام های آموزشی – تربیتی از کلام وحی را به همراه داشت، خاطر نشان کرد: کسب مهارت روخوانی قرآن کریم برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در مدارس از مهر ماه و آغاز سال تحصیلی توسط معلمان همان پایه آموزش داده می‌شود.


وی تصریح کرد: این طرح به منظور انس و الفت بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم در سراسر مدارس استان البرز در پایه سوم اجرا شده است.


وی اضافه کرد: معلمان در طول سال تحصیلی و جشن های قرآنی به دانش آموزان تاکید کردند که باید در راستای علم و معرفت قرآنی تلاش کنند.


وی با بیان اینکه تنها راه نجات بشر در دنیا پناه بردن به قرآن ، درس گرفتن از آن و عمل کردن به آن می باشد، یادآور شد: قرآن چراغ راهنمایی و روشنایی و همچنین هدایت بشر در این دنیا و آخرت است.


مقیمی گفت: با اجرایی شدن این طرح در مدارس دانش آموزان به صورت روخوانی قرآن کریم آنچه را که در کتاب درسی قرآن کریم آمده است را فرا می‌گیرند.


وی ادامه داد: در این جشن دانش آموزان شعر های قرآنی را همخوانی می کنند ، کیک جشن قرآن میل می کنند و به آنان هدیه های فرهنگی – آموزشی داده می شود. استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 230 هزار آن در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها