مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ۱۷ موقوفه در حوزه سلامت و درمان در این استان وجود دارد، گفت: نیت های واقفان این مجموعه ها مواردی همچون کمک به درمان بیماران، تجهیز مرکز درمانی و تامین دارو را شامل می شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۴۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  زنجان، حجت الاسلام جعفر جنتی در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون بیمارستان شفیعیه، موقوفه میرزا شفیع ابریشمی، بزرگ ترین وقف انجام شده در حوزه سلامت و درمان در استان زنجان است.
وی به آثار و برکات وقف در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: موسسه های خیریه فعال در حوزه سلامت می توانند از طریق وقف، نیت ها و اهداف خود را برای همیشه پایدار و مستمر نگه دارند چرا که در غیر این صورت ممکن است فعالیت چنین مراکزی موقتی شود.
حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد موقوفات کشور به مراکز درمانی و پزشکی اختصاص دارد، گفت: وقف فقط منحصر به موضوعات و نیت های مذهبی نیست و می تواند موضوعات و نیت های مختلفی را در برگیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۸۰ موقوفه در این استان به ثبت رسیده است که این موقوفات نزدیک ۳۰ هزار رقبه و حدود ۴ هزار نیت را شامل می شود.
وی افزود: ۸۰ درصد موقوفات استان مربوط به اهل بیت(ع) به ویژه تعزیه داری حضرت امام حسین (ع) است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به لزوم ترویج سنت حسنه وقف با نیت های متناسب با نیازهای روز در جامعه اشاره کرد و گفت: هدایت نیت واقفان به موضوعاتی همچون اشتغال، ازدواج و تامین مسکن جوانان یک ضرورت است.
وی به ضرورت توجه، ترویج و نهادینه سازی وقف مشارکتی در جامعه تاکید کرد و گفت: وقف مشارکتی، امکان ایجاد موقوفه های جمعی و اشتراکی را فراهم می کند.
وقف مشارکتی به ساز وکاری در ایجاد موقوفه گفته می‌شود که در آن تعداد زیادی واقف، بر موضوعی واحد، با یک وقفنامه مشترک، وقف می‌کنند.

 

ارسال نظرات