امام جمعه موقت تهران:

نیروهای مسلح در دوران طلایی قرار دارند/ راهبرد اقتدار بارزترین ویژگی نیروهای مسلح

امام جمعه موقت تهران، راهبرد اقتدار را بارزترین ویژگی نیروهای مسلح دانست و گفت: نیروهای مسلح نظام مقدس در قله محبوبیت مردمی و در دوران طلایی قرار دارند
کد خبر: ۹۰۱۷۴۴۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان آیت الله سیداحمد خاتمی صبح دیروز در جمع نیروهای مسلح شهرستان قشم با اشاره به تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تمام آنانی که به نحوی در دفاع از امنیت کشور نقش دارند با سایر نیروهای مسلح دنیا اظهار داشت: راهبرد اقتدار نخستین وجه تمایز نیروهای مسلح ایران اسلامی با سایر کشورها می باشد.

وی در ادامه افزود: برخلاف نیروهای مسلح دنیا که اگر زور پیدا کنند تجاوز هم می‌کنند و در راهبردشان اقتدار و تهاجم به سایر کشورها توأمان وجود دارد، راهبرد جمهوری اسلامی ایران، اقتدار برای بازدارندگی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح‌کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون با وجود تهاجمات دشمن هیچ وقت مهاجم نبوده است و در پی اقتدار است تا دشمنان نتوانند خیال حمله به آن را در سر بپرورانند.

خاتمی، برخورداری از سلاح عقیده را دیگر وجه تمایز نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: اعتقادات برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اصلی کلیدی است در حالی که برای نیروهای مسلح دنیا سوژه ای بیش نیست.

وی بیان کرد: نهاد عقیدتی سیاسی در تار و پود تشکیلات نیروهای مسلح نظام اسلامی تنیده شده در حالی که سایر نیروهای مسلح دنیا از این نعمت بی‌بهره‌اند و مباحث دینی برای آنان موضعی ممنوعه و فاقد جایگاه می باشد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که نیروهای مسلح ایران فقط در خدمت خدا و دین هستند، افزود: تنها نیروهای مسلحی که در دنیا فقط در خدمت دین می باشد متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که نیروهای آن عمر و جوانی خود را صرف پایداری دین خدا می‌کنند در حالی که دیگران در خدمت افراد، احزاب و خاندان‌های مختلف هستند.

خاتمی، ایران اسلامی را ام‌القرای جهان اسلام معرفی کرد و گفت: ایران اسلامی پایتخت اسلام است و نیروهای مسلح پاسدار آن هستند؛ در دنیا هیچ نیروی مسلحی با انگیزه، عشق و علاقه شما وجود ندارد.

وی ادامه داد: در اغلب کشورهای دنیا از ارتباط مردمی نیروهای مسلح وحشت دارند و نیروهای مسلحشان را جدای از مردم نگه می دارند تا در روز حادثه بتوانند آن‌ها را رو در روی مردم قرار دهند،در حالی که نیروهای مسلح نظام ایران اسلامی برخواسته از قلب مردم‌ بوده و پرچم دار قله محبوبیت مردمی هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: عملکرد مطلوب نیروی انتظامی در اغتشاشات سال گذشته، حادثه خیابان پاسداران و عرصه حمایت غیرتمندانه آن از عامران به معروف و ناهیان از منکر که موجب تقویت محبوبیت نیروی انتظامی در بین مردم شد مصداقی از محبوبیت نیروهای مسلح است؛ اگر چه برخی با کمال ذلت، گویی فراموش کرده‌ در نظام اسلامی زندگی می‌کنند نه نظام طاغوت و گفتند که باید از خانم بدحجاب و بی حجاب عذرخواهی شود.

خاتمی، ملاک ارتقاء در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تقید به دین و ارزش‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: نیروها برای ارتقا باید در عرصه‌های مختلف به‌ ویژه تدین، ایثار، فداکاری، شجاعت و پاکی تائید شوند، این از ملاک‌هایی است که در هیچ یک از نیروهای مسلح دنیا یافت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: فرماندهی کل قوایی که نیروهای مسلح ما دارند، دنیا ندارد و با حضور منجی عالم بشریت و در دست گرفتن فرماندهی توسط آن حضرت، دشمنان هیچ‌گاه چنین فرماندهی نخواهند داشت.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: نبض نیروهای مسلح به دست دین و نایبان امام زمان حضرت امام خمینی و امام خامنه‌ای است.

وی افزود: جواب جانانه رهبری به ترامپ از جانب ملت که “آقای ترامپ شما غلط می‌کنید”، کلام امام را در ذهن‌ها تدایی می‌کند انگار که امام زنده شده و می‌گوید “امریکا شیطان بزرگ است”، “امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند”.

خاتمی در پایان اذعان داشت: با این ویژگی‌ها ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دوران طلایی قرار دارند و فرماندهان باید روز به روز معنویت خود و زیرمجموعه‌ها را تقویت کنند

ارسال نظرات