یادواره شهدای طلاب شهرستان خدابنده با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهید پرور این خطه در فرهنگسرای اشراق شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۳۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم بزرگداشت یادواره شهدای طلاب شهرستان خدابنده در فرهنگسرای اشراق شهرستان با حضور حضرت حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهر قیدار، حجت الاسلام گودرزی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه قرب خاتم،  نماینده فرماندار، طلاب، دیگر مسئولان  و با حضور پر شور خانواده های معظم شهداء و ایثارگران شهرستان خدابنده  برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهر خدابنده ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی شهرستان گفت: حفظ فرهنگ ناب اسلام با توجه به مشکلات مسلمانان کار دشواری بوده  و بدون شک یکی از عوامل اصلی تشکیل مکتب تشیع علمای شیعه بوده است .
وی اضافه کرد: علماء در تمام دوره های تاریخی در دفاع از جان و مال مردم در خط مقدم بوده و یکی از بهترین  نمونه این حضورها  و نتیجه این تلاشها در پیروزی انقلاب اسلامی سال 57 و جنگ تحمیلی  نمایان  بود.
حجت الاسلام موسوی  با اشاره به نقش روحانیون در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: با توجه  به آمارهای شهدای روحانی در دفاع مقدس که شش برابر سایر اقشار بوده می‌توان به این موضوع پی برد که حضور روحانیون در خط مقدم دفاع از کیان  نظام  مقدس اسلامی تا چه میزان پر رنگ بوده است .
در ادامه  حجت الاسلام گودرزی نماینده ولی فقیه در قرارگاه قرب قائم افزود: شهدا دعوت حق را لبیک گفته  و دعوت حق را اجابت کردند.
گودرزی ادامه داد: خداوند اهل ایمان را صدا می زند و اهل ایمان دعوت حق را لبیک می گویند .
نماینده ولی فقیه چرایی اجابت دعوت خداوند و پیامبر را با اشاره به آیات قرآن اینگونه توضیح داد: فرماید خداوند وعده داده است هر کسی دعوت مرا اجابت کند برای همیشه زنده می‌ماند و این ناشی از آن است که انسان دو بعد دارد یک بعد جسمانی  و یک بعد روحانی . در بعد جسمانی زنده ماندن محدود است اما در بعد روحانی انسان می‌تواند تا ابد جاوید بماند، پس علت جاودانگی شهدای عزیز در همین اجابت و دعوت خداوند است وعده ای است که پروردگار بارها به اهل حق عطا کرده است .
تجلیل از خانواده پنج تن از شهید روحانی شهرستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود .

 

ارسال نظرات