امام‌جمعه شاهدیه یزد با اشاره به برنامه‌های متنوع بسیج در عرصه جهاد سازندگی، گفت: نقش مؤثر مجموعه بسیج در محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور مشهود است.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۳۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، هم‌زمان با هفته جهاد سازندگی جمعی از مسئولین ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با امام‌جمعه شاهدیه یزد دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری در این دیدار با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها هرکجا پیشرفت و موفقیتی در کشور حاصل‌شده به برکت فعالیت باروحیه انقلابی و بهره‌گیری از عزم راسخ جهادی نیرو‌های متعهد و کارآمد بوده، تصریح کرد: امروز نیز این مهم باید موردتوجه قرار بگیرد که پیشرفت و تعالی کشور و حل معضلات تنها با تلاشی مضاعفی باروحیه جهادی و انقلابی ممکن خواهد بود.

امام‌جمعه شاهدیه در ادامه با گرامیداشت هفته جهاد سازندگی و قدردانی از فعالیت‌های متنوع بسیجیان در عرصه محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور به برکات و آثار اردو‌های جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: اردو‌های جهادی علاوه بر اینکه گامی در راستای محرومیت‌زدایی است و حس همدلی و تعاون و نوع‌دوستی را در جامعه تقویت می‌کند، فرصتی مناسب برای خودسازی جوانان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این جوانان به برکت این قبیل فعالیت‌ها، مهارت‌های متنوع و کاربردی نیز فرامی‌گیرند و باکار گروهی و جمعی نیز به‌خوبی آشنا شده و روحیه انقلابی را در خود تقویت می‌کنند.

دهقان نیری بابیان اینکه بنا به توصیه امام راحل عظیم‌الشأن خدمات و فعالیت‌های متنوع بسیج باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا جامعه بداند که بسیج صرفاً یک مجموعه نظامی نیست و فعالیت‌های این مجموعه در راستای تعالی و پیشرفت جامعه است، یادآور شد: در برهه‌ای از زمان جریاناتی در کشور تلاش کردند تا بین مردم و بسیج فاصله بیندازند و دشمن امروز نیز به دنبال ایجاد همین فاصله است، اما نقش مؤثر بسیج و بسیجیان در عرصه محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور بر کسی پوشیده نیست و خدمات ارزنده این نهاد انقلابی همواره باعث اقتدار و پیشرفت کشور بوده است.

این فعال اجتماعی با تأکید بر لزوم تقویت و حمایت از اردو‌های جهادی و فعالیت‌های عرصه سازندگی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های خیرین در محلات در این راستا اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که این مهم نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه شاهدیه در پایان به برنامه‌های بسیج سازندگی برای احیا صندوق‌های قرض‌الحسنه در محلات اشاره کرد و در این راستا خاطرنشان کرد: احیا این صندوق‌ها و ترویج فرهنگ و سنت حسنه قرض‌الحسنه اقدامی ارزشمند و ضروری است، اما فعالیت در این عرصه باید هوشمندانه و هدفمند باشد و ارائه طرح‌ها و راهکار‌های جدید برای جلب نظر عموم و جذب سرمایه‌ها نیز موضوعی است که باید به آن توجه کرد.
ارسال نظرات