نخستین همایش ملی آسیب شناسی اجتماعی در یاسوج

نخستین همایش ملی آسیب شناسی اجتماعی، زمینه ها، علل و راهکار‌ها در سالن شهید چمران یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۹۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعینخستین همایش ملی آسیب شناسی اجتماعی در یاسوج استاندار در نخستین همایش ملی آسیب شناسی اجتماعی، زمینه ها، علل و راهکار‌ها که در سالن شهید چمران یاسوج برگزار شد گفت: دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بیش از ۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ اختصاص داد.
نظری افزود: این اعتبار با مشارکت ۱۳ دستگاه اجرایی استان فعال، در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت شد.
وی گفت: حوزه اجتماعی استانداری نیز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیش از ۷۰۰ میلیون ریال هزینه کرده که تخصیص و هزینه این اعتبارات در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله نزاع‌های دسته جمعی و سرقت در استان نقش موثر داشته است.
معاون سیاسی ـ. امنیتی استاندار از آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری با دانشگاه در خصوص استفاده از پایان نامه‌های و مقالات اساتید در بحث راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: دانشگاه، آسیب‌های اجتماعی از جمله طایفه گرایی، کودکان خیابانی، انحرافت اخلاقی، نزاع‌های جمعی، خودکشی و اعتیاد را اولویت بندی کرده و راهکار‌های لازم را به دستگاه‌های اجرایی برای کاهش این آسیب‌ها ارائه کند.
سرپرست دانشگاه یاسوج هم در این همایش گفت: باید خروجی همایش‌ها و سمینار‌ها ارائه راهکار‌های کاربردی برای برون رفت از آسیب‌های اجتماعی بوده و نتایج آن‌ها نیز در جامعه ملموس باشد.
عریان افزود: با توسعه شبکه‌های اجتمای شاهد آسیب‌های نوظهور در جامعه هستیم که دستگاه‌های متولی با همکاری دانشگاه برای پیشگیری از این نوع آسیب‌ها در جامعه که پیامد‌های ناگواری هم به همراه دارد چاره اندیشی کنند.
وی گفت:متاسفانه دستگاه‌های اجرایی استان تاکنون برای برنامه‌های خود از دانشگاه همفکری و راهکار نخواسته و این در حالی است که دانشگاه در همه زمینه‌های از جمله صنعت، کشاورزی و موضوعات و معضلات اجتماعی ظرفیت‌های مناسب علمی دارد و این فرصت خوبی برای ادارات است که با استفاده از این ظرفیت‌های علمی برای پیشبرد برنامه ها‌ی خودشان استفاده کنند.
عریان با اشاره به اینکه هر ساله حداقل ۵ پایان نامه در دانشگاه یاسوج با موضوع آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود افزود: این توانمندی خوبی است تا با استفاده از این ظرفیت علمی بتوان علل و زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی در استان را شناخت و با استفاده از راهکار‌های ارائه شده این آسیب‌ها را در جامعه کاهش داد.
دبیر این همایش هم با بیان اینکه کار این همایش با محوریت دانشگاه یاسوج دی ماه ۹۵ شروع شد گفت: سایت اینترنتی و فراخوان مقالات این همایش نیز در مهرماه سال ۹۶ طراحی شد.
سید محمد بهشتی افزود: تا ۱۰ فرودین ماه امسال نیز بیش از ۸۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پس از بررسی و با رای هیئت داوران تا ۲۵ فرودین ماه ۵۲ مقاله از میان آثار ارسالی برگزیده شدند.
وی با بیان اینکه ۱۱ محور از جمله آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده، حاشیه نشینی، اعتیاد، خود کشی، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی نوظهور و نزاع دسته جمعی به عنوان محور‌های همایش ارائه شد گفت: در این همایش ۱۲ مقاله به صورت سخنرانی شفایی و بقیه به صورت پوستر ارائه شد.
ارسال نظرات