مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تعدادضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان بیش از ۷۵ درصد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در استان را ۵۳۸ هزار و ۷۳۶ مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۰۰ هزار و ۲۹۶ مشترک سیار و بقیه ثابت هستند.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۹۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
جواد غلامپور از بهره مندی ۴۳۲ روستای ۲۰ خانواری استان از اینترنت پرسرعت از طریق اپراتور‌های مختلف با اجرای طرح خدمات عمومی اجباری توسط دولت خبر داد و افزود:برخوردار شدن ۵۳۱ روستای دیگر در برنامه کاری این اداره است که در مرحله طراحی شبکه و انعقاد قرارداد با پیمانکار ملی است.
وی پوشش جاده‌های اصلی و فرعی اپراتور همراه اول در استان را ۹۵۲ و ۴ دهم کیلومتر معادل ۸۵ و ۳۳ صدم برشمرد و گفت: میزان پوشش ایرانسل بیش از ۳۸۱ کیلومتر و رایتل بیش از ۲۵۸ کیلومتر است.
غلامپور ضریب نفوذ خطوط تلفن همراه اول در استان را ۷۴ و ۲۰ صدم درصد اعلام کرد و افزود: این ضریب نفوذ در اپراتور ایرانسل ۳۵ و ۸۹ صدم درصد و رایتل ۳ و ۶ دهم درصد است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در حال حاضر ۹۸ و ۷ دهم درصد از جمعیت استان از طریق اپراتور تلفن همراه اول،۶۶ و ۷ دهم درصد ایرانسل و ۴۴ و ۹ دهم درصد جمعیت استان از طریق رایتل پوشش داده می‌شوند.
غلامپور افزود: در حال حاضر ۶۰۵ سایت اپراتور تلفن همراه اول،۲۲۴ سایت ایرانسل و ۳۱ سایت رایتل در استان خدمات به صورت ۲G، ۳G، ۴G به مشترکان ارائه می‌دهند.
ارسال نظرات