نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه بنیان‌های لرزان تمدن غرب، در حال فروریختن است و تغییر موضع جبهه استکبار از حالت تهاجمی به وضعیت دفاعی، گواه روشن این مدعاست، خاطرنشان کرد: اقداماتی چون معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل، نشان از سیلی سختی است که جبهه استکبار از خط مقاومت و بیداری اسلامی خورده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۷۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در دیدار با "سباستیانو کاپوتو" روزنامه‌نگار ایتالیایی و "په په اسکوبار" روزنامه نگار برزیلی ساکن فرانسه شرکت‌کننده در  ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو، اظهار داشت: حجم زیادی از سرخ پوستان آمریکا در  این کشور کشته شدند که از آن تعبیر به هولوکاست آمریکایی می‌شود.

بنیان‌های لرزان تمدن غرب، در حال فروریختن است

وی افزود: روزنامه نگاران مستقل و افراد آزاداندیش باید بر اساس وظیفه انسانی و روشنگری زوایای پنهان حادثه کشتار سرخپوستان در آمریکا را افشا کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه  آمریکا و کشورهای استکباری و استعماری در طول سالیان  لطماتی به مردم کشورهای دیگر وارد کرده‌اند؛ بیان کرد: آمریکا هیچ گاه در باره اقدامات خود پاسخگو نبوده و در مورد کشورهای دیگر که اتفاقی برای آنها افتاده این کشور آمریکا بوده که برایشان هجمه بین‌المللی درست کرده است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و ایجاد جنگ روانی از سوی آمریکا یک جبهه فراگیر بین المللی باید تشکیل شود،گفت: پرتقالی‌ها سال‌ها قبل در ایران تعداد زیادی انسان را از بین برده و کسی از آنها در مورد این اقدامشان سوال نکرد.

وی با بیان اینکه بنیان‌های لرزان تمدن غرب، در حال فروریختن است و تغییر موضع جبهه استکبار از حالت تهاجمی به وضعیت دفاعی، گواه روشن این مدعاست، خاطرنشان ساخت: اقداماتی چون معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسراییل، نشان از سیلی سختی است که جبهه استکبار از خط مقاومت و بیداری اسلامی خورده و هزینه‌های بالایی که دشمنان برای مقابله با فرهنگ اسلامی انجام می‌دهند، بیانگر عمق نگرانی و احساس خطر آن‌ها از هژمونی اسلام و انتقال فرهنگ انقلابی ایران به جوامع غربی است.

په په اسکوبار روزنامه‌نگار برزیلی ساکن فرانسه هم در این جلسه اظهار داشت: در غرب هیچ بحثی در مورد هولوکاست آمریکایی در کشتار سرخپوستان مطرح نیست.

وی افزود:کسی نمی‌تواند در مورد هولوکاست و مواردی مانند کشتار سرخپوستان در شمال و جنوب آمریکا سوالی مطرح کند چون این موضوع جزو خطوط قرمز است که کسی حق سوال پرسیدن در مورد آن‌را ندارد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه در کنفرانس "افق نو" موضوعات مختلفی از جمله تحولات منطقه‌ای مطرح شد، عنوان کرد: در مورد موضوع انتقال برده‌ها از آفریقا به آمریکا و هیروشیما و ناکازاکی هم کسی حق سوال ندارد.

سباستیانو کاپوتو روزنامه‌نگار ایتالیایی هم در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا موضوع کشتار سرخپوستان از سوی رسانه‌ها و افراد آزاداندیش افشا و روشنگری نمی‌شود، اظهار داشت: سیستم مطبوعاتی و رسانه‌ای در این کشورها  این آزادی را دارد که مواردی از جمله هولوکاست آمریکایی مطرح شود.

وی با اشاره به فشار بیرونی به خبرنگاران برای ورود به این سوژه‌های خطوط قرمز گفت:  خبرنگاران به دلیل عدم شجاعت این ریسک را ندارند که خطرات ناشی از این پرسش  را بپذیرند و وقتی کسی شغل و خانواده‌ای دارد چرا باید چنین ریسکی کند که آنها را به خطر بیندازد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه سیستم اطلاع رسانی از موارد مدنظر بسیار بسته است، گفت: سیستم به گونه‌ای طراحی شده که در مواردی که خود آنها تمایل به درز خبر ندارند امکان خبررسانی و اطلاع‌رسانی از این رویدادها بسیار سخت و با خطرات فراوان همراه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها