خبرهای داغ:
مسئول امور فرهنگی دینی صنعت آب و برق استان همدان تأکید کرد
مسئول امور فرهنگی دینی صنعت آب و برق استان همدان ضمن درخواست از روحانیون و مبلغین بر فرهنگ‌سازی در راستای مصرف بهینه آب و برق گفت: کم آبی درد بزرگی است و زندگی بدون آب محال و بدون برق معنا و مفهومی ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۶۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و برق توسط روحانیون و مبلغینبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم بهرامی‌فر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ ضمن درخواست از روحانیون و مبلغین بر فرهنگ‌سازی در راستای مصرف بهینه آب و برق اظهار داشت: کم آبی درد بزرگی است و زندگی بدون آب محال و بدون برق معنا و مفهومی ندارد که این دو نعمت وابسته به هم هستند به طوری که اگر آب نباشد برقی تولید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دچار شدن با کم آبی درد امروز ما است، تصریح کرد: این موضوع مربوط به امسال نمی‌شود چراکه در طول 50 سال اخیر با مشکل کمبود آب مواجه بودیم که درمان این درد به دست مسئولین، مردم، مشترکین و به خصوص علما امکانپذیر است.

مسئول امور فرهنگی دینی صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اینکه علما باید با آموزه‌های دینی مردم را با صرفه‌جویی آشنا کنند، افزود: مردم نسبت به این امر آگاه هستند اما با توجه به جایگاه تذکر چناچه علما و روحانیون در این خصوص تذکر دهند به طور قطع در جامعه اثربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم در انجام فرائض الهی در مصرف آب اسراف می‌کنند، یادآور شد: تمام مراجع بر این باور هستند که آب دوم وضو مستحب و آب سوم حرام است که این خود سبب بطلان است که باید یادآوری شود و یادآوری آن بر عهده روحانیون و مبلغین است.

بهرامی‌فر به وجود چاه‌های غیر مجاز اشاره و خاطرنشان کرد: وجود چاه‌های غیر مجاز و برداشت از آنها از عوامل مصرف بالای اب در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات