خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد

تبلیغ و روشنگری روحانیون پشتوانه عظیمی برای حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان تبلیغ و روشنگری روحانیون و مبلغین را پشتوانه عظیم برای حفظ عزت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی دست والا دارد.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۵۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

تبلیغ و روشنگری روحانیون پشتوانه عظیمی برای حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی امروز در همایش طلایه داران تبلیغ استان همدان با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ در نظام دینی و اسلامی اظهار داشت: این اهمیت تاجایی است که یکی از فلسفه‌های اساسی ارسال پیامبران توسط خداوند موضوع تبلیغ و هدایت جامعه است.

وی به هدف تبلیغ در نگاه توحیدی و نگاه اسلامی اشاره و عنوان کرد: خدامحوری و اجتناب از طاغوت هدف تبلیغ است که این بر اساس قرآن قابل برداشت است بنابراین باید در جامعه خدامحوری نهادینه و نسبت به اجتناب از طاغوت اهتمام ویژه ایجاد شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه دشمنان نظام توحیدی و اسلامی و دشمنان مردم در نقطه مقابل خدامحوری و مبارزه با طاغوت هستند، تصریح کرد: این افراد در صدد هستند تا ملت‌ها و جوامع مختلف را به استضعاف بکشانند و از استضعاف آنها بهره خود را ببرند.

وی بیان کرد: برای تحقق هدف الهی تنها چیزی که می‌تواند این هدف را محقق کند دعوت به معروف‌ها و اصول و ارزش‌ها است تا جایی که دعوت به این اصول‌ها و ارزش‌ها، خداباروی و خدا محوری، ظلم‌ستیزی و طاغوت ستیزی است.

دشتکی با اشاره به اینکه امر تبلیغ حیات جامعه را تضمین و حیات معنوی را در جامعه نهاینه می‌کند به ارزش و اهمیت تبلیغ پرداخت و ادامه داد: ارزش و اهمیت کار شما آنچنان است که اگر در حوزه تبلیغ کوتاهی کنیم جامعه و ملت‌ها را رو به موت خواهد گذاشت اما تبلیغ و هدایت شما جامعه را به سمت حیات واقعی رهنمون خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این حرکت جهادی شما موجب عزت و اقتدار و عظمت و سرافرازی اسلام و مسلمین بوده و همانند همیشه پرچم اسلام را در جهان به اهتزار در آورد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز عزت، اقتدار و عظمت در جامعه برای مسلمین به ارمغان آورده شده است، افزود: امروز اگر بگوییم استکبار انقلاب اسلامی را به چالش کشیده سخت اشتباه است بلکه انقلاب اسلامی است که استکبار و استعمار و صهیونیست را به چالش کشیده است.

وی تبلیغ و روشنگری روحانیون و مبلغین را پشتوانه عظیم برای حفظ عزت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی دست والا دارد چراکه در گذشته نامی از اسلام و ملت ایران مطرح نبود اما امروز شاهد این هستیم که ایران اسلامی تیتر اخبار بسیاری از کشورهای مطرح است.

دشتکی بیان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در مراکز استعماری و صهیونیستی مطرح است نشانگر این است که کار آنها از وحشت گذشته و ترس از تصاحب انقلاب در کل جهان را دارند.

وی تاکید کرد: اگر دشمن مسائل اقتصادی ما را به چالش می‌کشد به دلیل این است که تا پشتوانه این موضوع و زیر پای ملت و انقلاب را خالی کنند اما به واسطه تبلیغ و هدایت روحانیون و مبلغین در این برهه هم عزتمندانه عبور خواهیم کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در بخش دیگر سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبار ک رمضان بر لزوم تبیین اهمیت ماه مبارک رمضان در جامعه تاکید و عنوان کرد: امروز ارتقای دینی در جامعه یک ضرورت است.

وی به تقارن مناسبت‌های ماه مبارک رمضان با مناسبت‌های خرداد ماه اشاره و بیان کرد: بحث سوم خرداد و ایثار و مقاومت از خود گذشتگی و شهادت موضوعاتی است که سرمایه‌ها و گنجینه‌های عظیم ما هستند که باید به آنها توجه خاص کرد.

دشتکی با اشاره به تقارن ماه رمضان با ایام ارتحال امام راحل ابراز داشت: امام(ره) با پشتبانی و ایثارگری ملت ایران، اسلام، اصول و ارزش‌ها و ملت ایران را احیا کرد و نیاز جامعه امروز این است که حق امام(ره) و حق اندیشه و مکتب امام(ره) را تبیین کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی در تبیین و فرهنگ‌سازی در این امر تاکید و خاطرنشان کرد: بحث تبیین شعار سال در مقابله با جبهه باطل است که رهبری این موضوعات را رصد و بحث شعار سال را مطرح می‌کند که لازم است در این خصوص فرهنگ‌سازی انجام شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان بر لزوم تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی پرداخت و اضافه کرد: بحث حمایت از تولید داخلی را همه منسجم بگوییم چراکه وقتی همه یک صدا می‌گوییم در فرهنگ‌سازی تاثیر دارد و آن گفتمان اقتصاد مقاومتی و گفتمان استفاده از کالای تولید داخل و گفتمان مبنا قرار دادن مبانی دینی در رابطه را با مسائل اقتصادی و زیست محیطی و گفتمان قناعت که موجب اقتدار استقالا و عظمت فرد، خانواده و جامعه و دنیا است، تبیین شود.

وی با بیان اینکه محوریت تعمیق باورهای دینی و ارتقای دینی موجب از بین رفتن آسیب‌های مطرح در جامعه می‌شود، گفت: این مهم باید در جامعه تبیین شود چراکه هر اندازه پایبندی ما به مسائل اعتقادی و دینی و اصول و ارزش‌ها بیشتر باشد از آسیب‌های اجتماعی فاصله پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات