خبرهای داغ:
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان:
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی دانشگاه به امر حجاب شد و گفت: باید به این مهم توجه خاص داشت و طبق تأکید قرآن کریم مبنی بر اهل حیا و حجاب و عفاف بودن، اگر در این زمینه کم‌کاری کنیم یعنی به فرمان خدا بی‌توجه بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۳۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کهساری در شورای فرهنگی دانشجویی این استان که به میزبانی واحد دانشگاهی شاهرود برگزار شد گفت: یکی از امکاناتی که می‌تواند پیام‌های فرهنگی را به خانه‌های مخاطبان ببرد فضای مجازی و سایت دانشگاه است که باید بیشتر گسترش یابد.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی دانشگاه به امر حجاب شد و افزود: باید به این مهم توجه خاص داشت و طبق تأکید قرآن کریم مبنی بر اهل حیا و حجاب و عفاف بودن، اگر در این زمینه کم‌کاری کنیم یعنی به فرمان خدا بی‌توجه بوده‌ایم.
وی اظهار کرد: تقاضای من از معاونت‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه این است که با توجه به حذف تلگرام بلافاصله در ایجاد کانال‌های ارتباطی در فضای مجازی در پیام رسان‌های ایرانی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان اقدام نمایند.
کهساری تأکید کرد: ما هر کاری کنیم نه اساتید و نه دانشجویان را در همه جلساتمان نمی‌توانیم داشته باشیم و یکی از امکاناتی که می‌تواند ما را به خانه‌های مخاطبانمان ببرد فضای مجازی و سایت دانشگاه است؛ بنابراین تقاضای من ایجاد کانال‌های فرهنگی است و باید آن‌ها را فعال کرد، ما هم در حد توانمان در ارائه محتوا برای این کانال‌ها تلاش می‌کنیم. مسئولان فرهنگی نیز در ایام کم‌کار دانشگاه مثل تابستان باید بخشی از وقتشان را در تولید محتوا اختصاص دهند و عزیزان فرهنگی می‌توانند بنشینند با مطالعه روزانه ۴ ساعت محتوا‌های فرهنگی را از منابع گوناگون مثل کتاب‌ها استخراج کنند.
گزارش اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح عفاف و حجاب توسط واحدها، برنامه‌ریزی گرامیداشت سی و ششمین سالروز آزادی خرمشهر، نحوه اجرایی نمودن حمایت از کالای ایرانی در قالب همایش، سخنرانی و برنامه‌های دیگر، برنامه‌های واحد‌ها در خصوص مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و ایام شب‌های قدر و پیشنهاد برگزاری کارگاه دانشجویی یک‌روزه با عنوان سخنور برتر به‌صورت استانی توسط کانون رادیو واحد شاهرود جهت استعدادیابی از مصوبات جلسه شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بود. همچنین در این جلسه معاونان فرهنگی دانشجویی مسائل و دغدغه‌های فرهنگی خود را ذکر کردند که مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت. از مصوبات مهم این جلسه معرفی الگوی پوششی یکسان برای دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بود.
در این جلسه دکتر سید حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و دکتر علی رضوانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود سخنانی را در زمینه فرهنگ و چالش‌های پیش‌روی آن در محیط‌های دانشجویی ارائه کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها