خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین تاکید کرد:
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین اذعان کرد: در صورتی که ما در ماه مبارک رمضان تغذیه مناسبی داشته باشیم یقینا روزه برایمان نه تنها ضرر نداشته بلکه بسیار مفید نیز می‌باشد لذا باید نسبت به تغذیه‌مان در این ماه توجه بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۳۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

دکتر علی طایفه مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در خصوص فوائد روزه برای جسم و روح اظهار کرد: روزه همراه با تغذیه مناسب با خود تندرستی و سلامتی را به همراه دارد.
وی تشریح کرد: ماه رمضان و روزه گرفتن در این ماه همچون فیلتری است که میزان اضافی قند، چربی و اوره‌ای را که به سبب رعایت نکردن رژیم غذایی صحیح وارد بدن شده است را کنترل و آن را به حد مطلوب می‌رساند.
این مسئول ادامه داد: حس و حال معنوی ماه مبارک رمضان و درک همنوعان از دیگر عواملی است که مزید بر علت شده و در کنترل میزان آب و املاح وارد شده در بدن بسیار تاثیرگذار است.
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین مطرح کرد: در صورتی که ما در ماه مبارک رمضان تغذیه مناسبی داشته باشیم یقینا روزه برایمان نه تنها ضرر نداشته بلکه بسیار مفید نیز می‌باشد لذا باید نسبت به تغذیه‌مان در این ماه توجه بیشتری داشته باشیم.
طایفه در خصوص خوراکی‌های مفید در سفره‌های افطار و سحر ماه مبارک رمضان ابراز داشت: خوردن میوه‌جات و سبزیجات تازه که سبب حفظ آب در بدن و آزاد شدن آن به مرور زمان می‌شود و هم‌چنین خوردن غذاهای مقوی برای تامین انرژی در طول روز را می‌توان از نکات تغذیه‌ای سالم در سفره‌های سحر دانست.
وی اضافه کرد: خودداری از نوشین مایعات سرد با حجم زیاد، خودداری از خوردن چیزهای خیلی داغ و یا خیلی سرد، خودداری از خوردن موادقندی خیلی شیرین که سبب احساس سیری کاذب می‌شود و در مقابل خوردن سوپ و آش را می‌توان از نکات قابل توجه در سفره‌های افطار عنوان کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: وعده غذایی افطار باید به صورت کامل دریافت شود و از خوردن میان وعده‌های سنگین و یا خوردن شام در ساعات پایانی شب خودداری شود تا اشتهای لازم برای خوردن سحری در فرد وجود داشته باشد.
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین در خاتمه متذکر شد: البته در فواید و توصیه‌های تغذیه‌ای ماه مبارک رمضان نباید مباحث معنوی و نماز که تاثیر به سزایی را در سلامت جسم و جان و تقویت روح دارد نیز غافل شد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها