مرحله استانی دومین دوره مسابقات قرآنی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با عنوان یادواره «شهدای حرم» برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۲۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی توسعه مسائل فرهنگی و اعتقادی در تحکیم بنیان خانواده را مؤثر دانست و گفت: عمل به مفاهیم قرآنی در سطح جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات قرآنی مددجویان تحت حمایت استان مرکزی با عنوان یادواره «شهدای حرم» در سطح استانی در مجتمع فرهنگی آیت الله اراکی کمیته امداد برگزار شد، گفت: در این دوره مسابقات 130 نفر از مددجویان و فرزندان کارکنان در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان و تواشیح شرکت کردند.

موسی‌نژاد هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء زمینه‌های فرهنگی و اعتقادی در بین خانوارهای تحت حمایت عنوان و بیان کرد: شکوفایی استعدادهای خانوارهای تحت حمایت و زمینه‌سازی برای توانمندسازی آن‌ها و ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانوارهای تحت حمایت از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی بیان کرد: امور فرهنگی یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد را تشکیل می‌دهد و رسالت مهمی است که این نهاد در رابطه با افراد موردحمایت و در کنار سایر خدمات خود به عهده دارد.

وی افزود: برگزاری اردوهای زیارتی، ارائه خدمات فرهنگی از طریق کانون‌های فرهنگی و ارائه برنامه‌های پرورشی و تربیتی از خدمات فرهنگی کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت است.

احمد بوالحسنی معاون فرهنگی کمیته امداد استان مرکزی نیز در ادامه از برگزاری جشنواره سرود ویژه مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: جشنواره سرود با عنوان فریاد مستضعفین با حضور هفت گروه از سطح استان و حضور شهرستان‌های آشتیان، اراک، خمین، فراهان، ساوه، شازند و کمیجان به میزبانی مرکز استان برگزار شد.

وی افزود: در بخش پسران شهرستان‌های اراک و کمیجان به ترتیب عنوان‌های اول و دوم و در بخش دختران شهرستان‌های فراهان، خمین و شازند عنوان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات