رئیس اداره منابع آب شهرستان کامیاران گفت: در پی بارش‌های بهاره، سد مخزنی گاوشان این شهرستان سرریز شد.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۱۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامران رحیمی اظهار کرد: با بارش‌های مناسب بهاره، حجم ورودی آب به این سد افزایش یافته است و با تکمیل ظرفیت آن، سد سرریز شد.

رحمیی گفت: این سد با هدف تامین آب شرب شهر‌های کرمانشاه و کامیاران به میزان ۶۹ میلیون مترمکعب در سال، تامین انرژی برق آبی به میزان ۱۱ گیگا وات ساعت در سال، تامین آب اراضی کشاورزی زیردست، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه گاوه رود، نیاز محیط زیست و توسعه صنعت گردشگری طراحی واحداث شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم مخزنی این سد ۵۵۰ میلیون مترمکعب است اضافه کرد: این سد از مهمترین سازه‌های آبی غرب کشور محسوب می‌شود که بر روی رودخانه گاوه رود احداث شده است.

وی از شهروندان خواست به دلیل سرریز شدن مخازن سد گاوشان از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها و مخازن سد‌های مذکور امتناع و عموم مردم، باغداران و کشاورزان در رعایت موارد ایمنی از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه بالادست و پایین دست سد‌های مذکور پرهیز کنند.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۴۱ میلیمتر بارندگی در کامیاران ثبت شده که این مقدار در مقایسه با ۴۹۲ میلیمتر سال گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات