جلالی گفت: در شورای فضای مجازی بایستی کارگروهی شکل و برنامه‌ای منسجم در آن تبیین شود تا شاخص های ارزیابی برای حمایت از پیام رسان‌ها و سامان دهی فضای مجازی مشخص شود تا شاهد معضل در پیام رسان داخلی نباشیم.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۹۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مسعود جلالی پژوهشگر ارشد فضای مجازی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون گزارش کمیسیون مستقلین مبنی بر کاهش بازدید ۵۰ درصدی تلگرام و ۴۰ درصدی تولید محتوا و نیز توجه به اینکه پیام رسان‌های داخلی بایستی سریعا مشکلاتش برطرف شود تا پیام رسان خارجی دیگری جایگزین آن نشود عنوان کرد: در حال حاضر پیام رسان‌های داخلی در مرحله بلوغ هستند و نسبت به قبل پیشرفت زیادی داشته و نیاز به بازه زمانی برای پیشرفت دارند.
وی بیان کرد: در حال حاضر آمار ثبت نام مردم در پیام رسان‌های داخلی زیاد بوده، اما مهم فعال ماندن کاربران در پیام رسان‌های داخلی است و اینکه مردم بازخورد خوبی از پیام رسان‌ها دریافت کنند.
جلالی اظهار داشت: بایستی پیام رسان‎های داخلی به خوبی حمایت شوند و بتوانند مشکلات خود را سریع‌تر حل کنند تا شاهد مهاجرت مردم به پیام رسان‌های خارجی دیگر نباشیم.
وی تصریح کرد: در شورای امنیت ملی و فضای مجازی بایستی کارگروهی شکل گرفته و برنامه‌ای منسجم در آن تبیین شود تا شاخص‌های ارزیابی و پله کانی برای چگونگی حمایت از پیام رسان‌ها و سامان دهی فضای مجازی مشخص شود در غیر اینصورت شاهد معضلات زیادی در پیام رسان‌ها خواهیم بود.
ارسال نظرات