خبرهای داغ:
انتشارات قدر ولایت با انتشار کتاب «نفوذ در پسابرجام» روایتی متفاوت از بدعهدی آمریکا را به نگارش درآورده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۸۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،احمد عطایی، مدیر انتشارات قدر ولایت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، به معرفی کتاب‌های شاخص این انتشارات پرداخت و گفت: امسال 50 عنوان کتاب چاپ اول داریم که در نمایشگاه عرضه می‌شود. از این تعداد، 10 عنوان در حوزه کودک و نوجوان است و 40 عنوان مربوط به حوزه بزرگسال است. به لحاظ موضوعی این کتاب‌ها را می‌توان در موضوعات تاریخ معاصر، دیدگاه‌های امام و رهبری، دفاع مقدس و معارف اسلامی دسته‌بندی نمود. کتاب «نفوذ در پسابرجام» نوشته مجتبی دولتی، با موضوع روز و توافق‌نامه برجام منتشر شده است. انتشار این کتاب با مدتی تاخیر همراه بود و پس از 3-4 ماه کشاکش با وزارت ارشاد، بالاخره توانستیم مجوز این کتاب را بگیریم. کتاب «درآمدی بر انحرافات سیاسی» دیگر کتاب جدیدمان است که با استفاده از مباحث قرآنی، روایات تاریخی و ... نشان داده است که یک انحراف سیاسی در یک فرد یا جریان چگونه به وجود می‌آید. این کتاب توسط آقای سید عظیم قوام نوشته شده است.

وی ضمن اشاره به کتابی پیرامون صحبت‌های رهبری در موضوع جمعیت ایران، گفت: یکی از مباحثی که در صحبت‌های رهبری به آن اشاره شده است، موضوع جمعیت ایران و برنامه‌ریزی‌هایی است که به اشتباه برای کنترل جمعیت صورت گرفته بود. کتاب «کاهش جمعیت؛ فاجعه تقلیل ازدواج و تهدید نسل» با همین موضوع نوشته شده است که فصل ششم از مجموعه سبک‌زندگی اسلامی است. مجموعه «سبک زندگی اسلامی» 14 محور دارد که تاکنون 6 جلد از آن منتشر شده است و 8 جلد بعدی آن در دست تدوین است. علاوه بر این، مجموعه کتاب دیگری را با موضوع سبک زندگی در الگوی شهیدان تعریف کردیم. بدین صورت که 72 موضوع مشخص شد و آنان را در زندگی شهدای دفاع مقدس دنبال کردیم. 8 جلد از این مجموعه تاکنون به چاپ رسیده است و برای اولین بار در نمایشگاه 97 عرضه می شود. جلدهای بعدی این مجموعه نیز در دست تدوین است.

احمد عطایی به مجموعه کتاب «زمانه‌ات را بشناس» اشاره کرد و گفت: مجموعه «زمانه‌ات را بشناس»، مروری بر صحبت‌های مقام معظم رهبری در حوزه تاریخ معاصر است که تاکنون 8 جلد آن به چاپ رسیده است و جلد 7 و 8 آن مربوط به امسال است. این کتاب، تاریخ تحلیلی داخل و خارج ایران در زمان معاصر است و مربوط به صحبت‌هایی است که توسط رهبری بیان شده است. این کتاب ضمن اشاره به اصل حادثه، تحلیل‌های مربوط به آن را نیز بیان می‌کند.

او بیان داشت: برای پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم، 2 کتاب را پیرامون آنان آماده کردیم که امسال عرضه شده است. یکی از این کتاب‌ها، «اشک و لبخند» است که به خانواده‌ی 4 رزمنده مدافع حرم می‌پردازد و خاطرات آنان را بیان می‌کند. هم‌چنین کتاب «کربلا اینجاست پدر» روایتی کودکانه از شهید سید مصطفی صدرزاده است. وقتی که در جشنواره‌ی دو سالانه دفاع مقدس، انتشارات قدر ولایت را به عنوان خادم نشر معرفی کردند، از دختر این شهید بزرگوار دعوت کردیم و هدایایی که مربوط به این جشنواره بود را به آنان تقدیم کردیم.

او به کتاب‌های پرفروش این انتشارات اشاره کرد و گفت: درمیان کتاب‌های پر فروش این انتشارات، کتاب «خانواده موفق» است که سیزدهمین چاپ خود را پشت سر گذاشته است و تاکنون حدود 84 هزار جلد از این کتاب به فروش رسیده است.کتاب «در مشروطه چه گذشت» نیز از جمله کتاب‌های پرفروش و موفق در حوزه مشروطه است. علاوه بر این، کتاب «رضا شاه در قاب 190 تصویر» کتاب خاطراتی است که از قول کسانی که با رضا‌خان همکار بودند و زمینه‌های سلطنت او را فراهم کردند، نوشته شده است. کتاب بسیار مهم دیگری که در سال 96 نوشته شده است و هنوز هم طرفداران زیادی دارد، کتاب «اشتباه تاریخی مصدق» است. سال گذشته، مقام معظم رهبری راجع به اعتماد به آمریکا و اشتباه تاریخی مصدق در جریان انقلاب مشروطه صحبت‌هایی داشتند و پس از آن، ما این کتاب را به صورت مستند ارائه کردیم که با استقبال بسیار زیادی رو‌به‌رو شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها