خبرهای داغ:
معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: برای افزایش مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان در جهان باید محیط بین المللی امن باشد در محیطی که در آن جنگ افزایش یابد اولین قربانی زنان و کودکان هستند و تحریم‌های یک جانبه نیز توانمندسازی زنان را محدود میکند.
کد خبر: ۹۰۱۷۱۳۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش بسیج زنان جامعه کشور خبرگزاری بسیج، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همایش چالش های کارآفرینی در ایران و ژاپن که در تالار حکمت کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: این نشست ارزشمند برای تبادل تحققات بین دو کشور ایران و ژاپن می تواند برای توانمدسازی زنان و ادامه روابط موثر و ارزشمند باشد؛ همکاری بین ایران و ژاپن زمینه تلاش برای جنبه های توانمدسازی کارآفرینی زنان را فراهم ساخته است.

وی افزود: زنان میزان قابل توجهی از جامعه اقتصادی را تشکیل می دهند و فراهم کردن فضای اشتغال برای آنها چالشی بزرگ برای ماست و ایجاد کارآفرینی زنان می تواند باعث افزایش درآمد آنها زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد. کارآفرینان زن با دو نوع چالش روبرو هستند که یکی شامل دشواری کسب سرمایه و چالش دوم حفظ و ارتقای کار در ادامه است.

دهقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به برابری انسانها به دنبال افزایش مشارکت زنان در بازار کار است، گفت: ایجاد شغل مناسب برای زنان با دستمزد مناسب، تامین سلامت و امنیت شغلی آنها و تلاش برای تعادل بین کار و زندگی زنان از جمله تمهیداتی است که در نظام ما در حال تقویت است.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه ادامه داد: پروژه های کارآفرینی، ایجاد تعاونی های خاص زنان و افزایش دسترسی زنان به شبکه های فضای مجازی به طوری که 48 درصد کاربران اینترنت در کشور زنان هستند، از اقداماتی که برای افزایش مشارکت اقتصادی زنان صورت گرفته است.

به گفته وی تدوین پیش نویس به کارگیری پایدار زنان با تاکید بر زنان سرپرست خانوار در جهت توانمند سازی زنان در دستور کار دولت است.

دهقانی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون قدم های قدرتمندی برای توانمندسازی زنان برداشته شده است، گفت: این تلاش هادستاوردهای چشمگیری نیز داشته است البته برای افزایش مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان در جهان باید محیط بین المللی امن باشد در محیطی که در آن اقدامات منازعانه و جنگ افزایش یابد اولین قربانی زنان و کودکان هستند و تحریمهای یک جانبه نیز توانمندسازی زنان را محدود میکند.

وی بیان داشت: از مهمترین چالش های توانمندسازی زنان در منطقه، محیط ناامنی است که توسط تکفیری ها به وجود آمده است.

دهقانی عنوان کرد: پیشینه درخشان دو کشور در همکاری های گوناگون ما را در همکاری دو کشور امیدوارتر می سازد و امیدواریم در قالب این همکاری ها، شرایط شایسته ای برای زندگی متعادل کاری زنان فراهم کنیم.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات